تلفن همراه

گوشی

April 7, 2020
11:23 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110489

انتشار تصویری جدید از آیفون 12 پرو با دوربین مجهز به اسکنر لیدار

 
 
اخیرا تصاویری جدید از گوشی هوشمندی منتسب به آیفون 12 پرو در توییتر منتشر شده که طراحی جدید دوربین پشتی این گوشی را فاش می‌کند.
 
این دوربین که شباهتی نسبی به دوربین بکار رفته در آیپد پرو 2020 دارد، از یک اسکنر لیدار بهره می‌برد که برای اولین بار در سری گوشی‌های آیفون مشاهده می‌شود. این تصویر از اکانت توییتری @Choco-bit منتشر شده که پیش از این نیز جزییاتی را در خصوص مشخصات محصولات جدید اپل ارائه کرده بود.
 
به نظر می‌رسد که تصویر منتشر شده، از صفحه مربوط به دفترچه راهنمای استفاده از گوشی و یا دفترچه تعمیر گوشی گرفته شده است. با حال، تصویری که مشاهده می‌کنید، چیدمان دوربین بکاررفته در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پور مکس را نشان می‌دهد.
 
دوربینی که از یک سنسور واید، یک سنسور اولترا واید و یک سنسور تله‌فوتو بهره می‌برد. در کنار این سنسورها، اسکنر لیدار نیز جای گرفته است. پیش از این، برخی از منابع معتبر خبری مدعی شده بودند اپل امسال از سنسور عمق جدید در قسمت پشتی آیفون‌های 2020 استفاده خواهد کرد که در این تصویر، آرایش سنسورها و اسکنر لیدار را در کنار هم مشاهده می‌کنیم.
 
طبق روال هر سال، اپل در اواخر شهریور ماه از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود رونمایی می‌کند. اما امسال و بدلیل شیوع گسترده کرونا در جهان و نگرانی‌هایی که در این رابطه وجود دارد، شاید عرضه این گوشی به سال 2021 و یا اواخر سال موکول شود.
 
 
 
گفته می‌شود اپل امسال از چهار مدل آیفون رونمایی خواهد کرد که شامل یک نسخه 5.4 اینچی، دو نسخه 6.1 اینچی و یک نسخه 6.7 اینچی می‌شوند. همه این گوشی به نمایشگر اولد مجهز خواهند بود و از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که تنها دو مدل پیشرفته امسال، به اسکنر لیدار مجهز خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.