اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2020
11:28 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110490

تسهیل استفاده از سرویس‌های ابری برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای خُرد

 
 
 
ابر آروان به‌منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای خُرد که در وضعیت کرونا صدمات بسیاری دیده‌اند، با افزایش ۲.۵ برابری بازه‌ی رایگان محصول CDN، افزودن فیچرهای جدید به سطح رایگان محصولات امنیت ابری، عدم افزایش قیمت پشتیبانی پایه و محصولات ویدیویی خود تلاش کرد به سهم خود استفاده از سرویس‌های ابری را برای این دسته از کسب‌وکارها تسهیل کند.
 
ابر آروان که در ۴ سال گذشته برروی خدمات عمومی خود هیچ افزایش قیمتی نداشته است بنا داشت با توجه به رشد سه برابری قیمت ارز در سال گذشته افزایش قیمت را اعمال کند که به گفته‌ی پویا پیرحسینلو؛ ناخدای اجرایی ابر آروان، «این تصمیم از موقعیت دشوار کشور متاثر شد. ما در اصلاح قیمت‌ها تلاش کردیم تا به سهم خود، خدمات رایگان خود را گسترش داده و در هر دسته‌ی محصول و سرویس، بخشی از سرویس‌های پراستفاده‌ی مشتریان تا جای ممکن بدون افزایش قیمت باقی بماند. ما همچنان بر مسیر پیشین خود گام بر می‌داریم و فکر می‌کنیم باید با حمایت از کسب‌وکارهای خرد، افزایش قیمت‌ها را تنها محدود به بخش مشتریان بزرگ و سازمانی نمود.»
 
پویا پیرحسینلو هم‌چنین به افزایش پیوسته هزینه‌های تامین سخت‌افزار و دشواری‌های تامین آن در وضعیت جهانی اشاره کرد و گفت: «در مورد هزینه‌های این محصول هم تلاش کردیم، با وجود افزایش قیمت، هم‌چنان استفاده از سرویس‌های ابر آروان اقتصادی‌تر از سایر سرویس‌دهندگان این محصول باشد.»
 
به گفته‌ی ابر آروان زیرساخت پردازشی ابر آروان که در حال حاضر در سه دیتاسنتر مختلف در داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود، هم‌چنان  ۳۲ تا ۶۳درصد از خدمات سرویس‌دهندگان شناخته‌شده‌ی خارجی ارزان‌تر است.
 
افزایش ۲.۵ برابری بازه‌ی رایگان محصول CDN و افزوده شدن امکانات جدید به سطح رایگان امنیت ابری
به گزارش ابر آروان بازه‌ی رایگان محصول شبکه‌ی توزیع محتوا یا CDN ابر آروان با افزایش ۲.۵ برابری از ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۹، در اختیار وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین خواهد بود. به‌واسطه‌ی این تغییر، مشتریانی که می‌توانند از بازه‌ی رایگان این محصول استفاده کنند افزایش می‌یابند و مشتریانی که سطح مصرف‌شان بیش از این میزان است، مبلغ کم‌تری نسبت به گذشته پرداخت خواهند کرد.
 
سقف بازه‌ی رایگان  CDN ابر آروان تا پیش از این، یک میلیون درخواست و ۲۰گیگابایت بود که این میزان تا ۵۰ گیگابایت افزایش می‌یابد. به گزارش ابر آروان علاوه‌بر امکانات سال قبل، امکاناتی هم‌چون DNSSEC، لاگ فورواردینگ، CDN Apps و گزارش وضعیت پاسخ‌گویی سرور نیز به این محصول افزوده شده است.
 
هم‌چنین سطح رایگان امنیت ابری آروان تا پیش از این تنها شامل مقابله با حملات DDoS پایه بود که در طرح جدید ابر آروان، دیواره آتش تا تعریف ۵ قانون به‌رایگان در اختیار کاربران است.
 
محصولات خانواده‌ی ویدیو و پخش زنده ابر آروان بدون افزایش قیمت
وضعیت کنونی، استفاده از بسترهای ویدیویی آنلاین را افزایش داده است و ضرورت و حجم درخواست استفاده از این دسته محصولات، سبب شد تا ابر آروان در سال جدید هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این دسته محصول انجام ندهد. هم‌چنین استفاده از پلتفرم ویدیو ابر آروان تا ۱۰ گیگابایت، رایگان است.
 
پیش از این، در اسفند ماه، ابر آروان محصولات این حوزه را به‌رایگان در اختیار کسب‌وکارهایی قرار داده بود که از این بستر برای سرویس‌دهی مضاعف در دوران کرونا استفاده می‌کردند و استفاده‌ی رایگان از این محصولات را تا پایان فروردین نیز تمدید کرده است.
 
همچنین استفاده از فضای‌ذخیره‌سازی ابری و پلتفرم ابری آروان نیز تا پایان اردیبهشت‌ ماه رایگان باقی خواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.