بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2020
12:02 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110496

جذب سرمایه ۶۴ استارت‌آپ از طریق سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری «کارن کراد»

سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری «کارن کراد» در گزارشی که مربوط به عملکرد سال ۹۸ آن است اعلام کرده که در سال گذشته هزار استارت‌آپ از خدمات کارن‌کراد که شامل کارگاه‌های آموزشی و ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه حقوقی و مالی است، بهره برده‌اند. از سوی دیگر براساس این گزارش از بین ۴۸۰ استارت‌آپ تایید شده توسط این کارگزاری رسمی تامین مالی و سرمایه‌گذاری، ۶۴ استارت‌آپ توانستند سرمایه جذب کنند.
 
کارن کراد،کارگزاری رسمی تامین مالی و سرمایه‌گذاری اولین سامانه تأمین مالی جمعی مبتنی بر مدل مشارکت تحت حمایت و نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با هدف تسهیل ارتباط کارآفرینان با سرمایه‌گذاران و آسان‌سازی فرآیند جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها در تمامی حوزه‌ها تاسیس شده است. این سامانه پس از ارزیابی و تایید و آموزش کسب‌وکارها، با برگزاری رویدادهای آنلاین و حضوری در حوزه سرمایه‌گذاری به بهبود روند سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.
حال کارن کراد در قالب گزارشی عملکرد خود را در زمینه رویدادهای برگزار شده، تفاهم‌نامه‌های همکاری و آمار و ارقامی از تعداد سرمایه‌گذاران ثبت‌نام شده، استارت‌آپ‌های موفق به جذب سرمایه به کمک این سامانه را در طول سال ۹۸ منتشر کرده است.
 
 کارن کراد از نگاه آمار و ارقام
براساس گزارشی که کارن کراد، سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری منتشر کرده، بیش از هزار استارت‌آپ از خدمات این سامانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند. ۴۸۰ استارت‌آپ نیز توسط این سامانه تایید و از این تعداد ۶۴ استارت‌آپ موفق به جذب سرمایه‌ شدند. همچنین از ابتدای سال تا اسفندماه ۹۸، ۹۸۱ سرمایه‌گذار در سامانه کارن کراد ثبت‌نام کرده‌اند و  ۳ هزار و ۹۴ کارآفرین و ۳۰۰ منتور نیز امکان بهره‌مندی از خدمات کارن را داشته‌اند
 
 
براساس گزارش عملکرد کارن کراد بیش از هزار استارت‌آپ از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای کارن کراد بهره‌مند می‌شوند
 
این سامانه طبق گزارشی که منتشر کرده، با حدود ۱۳۰ دستگاه‌ و سازمان دولتی و خصوصی تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بازار کسب‌وکارهای نو امضا کرده است. این سازمان‌ها و دستگاه‌ها شامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پارک‌های علم و فناوری‌های تهران و شهرستان‌ها، جهاد دانشگاهی‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، شتاب‌دهنده‌ها، سازمان فناوری و اطلاعات و مرکزهای نوآوری و فناوری بوده‌اند.
کارن کراد در بخش دیگری از گزارش خود از همکاران استراتژیک این سامانه در سال ۹۸ نیز نام برده است. این همکاری‌ها جهت خدمت‌رسانی به کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها شکل گرفته و به همین جهت بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری میان این کارگزاری و شرکت‌های خدمت‌رسان منعقد شده است.  براساس این گزارش هم این شرکت‌ها در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی، مالی و حسابداری، فنی و کسب‌وکاری و حقوقی و قانونی فعالیت می‌کنند.
 
 
کارن کراد برای خدمت‌رسانی به استارت‌آپ‌ها بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های خدمت‌رسان منعقد کرد
 
 
 
رویدادهای برگزارشده
در بخش دیگری از این گزارش سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری «کارن کراد» به رویدادهایی که برای بالا بردن سطح آموزشی و شبکه‌سازی فعالان استارت‌آپی برگزار کرده اشاره داشته است. براین اساس در سالی که گذشت این سامانه رویدادهای بسیاری در ۳ زمینه شبکه‌سازی، سرمایه‌گذاری و آموزشی و مشاوره‌ای برگزار کرده است. هرکدام از این رویدادها هم عناوینی به خود اختصاص دادند. رویدادهای شبکه‌سازی با نام  «I-MEET»، نشست‌ها و رویدادهای سرمایه‌گذاری با نام‌های «INVESTMENTSUMMIT» و «کافه‌سرمایه» و رویدادهای آموزشی و مشاوره‌ای تحت عنوان «کارگاه‌ها و وبینارها» برگزار می‌شد. براساس گزارش کارن کراد، از فروردین تا شهریورماه سال گذشته ۷ رویداد سرمایه‌گذاری، ۱۲ کارگاه و وبینار و ۳ رویداد متفرقه توسط این سامانه تامید مالی برگزار شده است.
 
 
از فروردین تا شهریور ماه سال گذشته حدود ۷ رویداد سرمایه‌گذاری توسط کارن کراد برگزار شد
 
 
 
از مهر تا اسفند سال ۹۸،همچنین ۴ رویداد سرمایه‌گذاری، ۲ رویداد شبکه‌سازی و ۱۳ کارگاه آموزشی برگزار شد. البته اسفندماه به دلیل شیوع کرونا تمامی رویدادها دراین ماه به تعویق افتاد و اعضای کارن کراد نیز مجبور به دورکاری شدند.
 
 
متن کامل گزارش را می‌توانید  اینجا بخوانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.