اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

April 7, 2020
14:26 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110501

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان: 5000 کیلومتر فیبرنوری در استان به بهره داری رسیده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان از دسترسی بیش از 2500 روستای این استان به خدمات اینترنت پرسرعت خبر داد.
 علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند و شبکه فیبر نوری در استان گفت : بیش از 5000 کیلومتر فیبرنوری در استان به بهره برداری رسیده است و می توان گفت که استان خوزستان به عنوان یکی از دروازه های ارتباطات بین الملل در کشور است.
وی با تاکید به انجام طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در روستاهای استان افزود: یکی دیگر از  طرح های شبکه توسعه زیرساخت های روستایی استان، پروژه فیبر نوری طرح uso در مناطق روستایی است که از 352 کیلومتر فیبرنوری، تاکنون بیش از 100کیلومتر آن انجام شده است.
صالح نساج با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2500 روستای استان به خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، گفت: پروژه ارتقا 100 سایت اپراتور اول تلفن همراه و50 سایت جدید برای دسترسی به خدمات دیتا از مهر 97 در استان شروع شده است که تاکنون از مجموع 50 سایت جدید،30 سایت احداث و از مجموع 100سایت قابل ارتقا 42 سایت به تکنولوژی 2G و 37 سایت به تکنولوژی 2G و3G و چهار سایت به تکنولوژی 2G / 3G / 4G ارتقا یافته است که با اتمام این پروژه حدود 700 روستای استان مجهز به سرویس تلفن همراه می شود.
وی با تاکید بر اینکه مرحله طراحی پروژه USO اپراتور دوم تلفن همراه در استان خوزستان به اتمام رسیده است، افزود: بر اساس این پروژه هفت سایت با تکنولوژی 3G و4G  در مناطق روستایی شهرهای ایذه ـ مسجدسلیمان و اندیکا نصب و راه اندازی می شود که حدود 30 روستا را تحت پوشش خدمات تلفن و اینترنت همراه قرار می دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با اشاره به رشد 64 درصدی قبول بسته و امانات نسبت به سال 97 در بخش پست استان گفت: گام های نخست طرح سکوی تجارت الکترونیکی پست «ستاپ» همگام با شرکت ملی پست در استان پیاده سازی شده و طرح شتابدهی پست برای همکاری با کسب و کارهای اینترنتی به زودی به بهره برداری می رسد.
صالح نساج با بیان اینکه پست بانک استان طی دو مرحله 67 دستگاه خودپرداز برای ارائه خدمات مالی در منطق روستایی نصب و راه اندازی کرده است، خاطر نشان کرد: در فاز سوم این پروژه، 40 دستگاه  خود پرداز دیگر در روستاهای استان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره درخواست های تاسیس دفاتر پیشخوان خدمات شهری و دفاتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان خوزستان، افزود: تاکنون 100 درخواست تاسیس دفتر پیشخوان شهری و 40 درخواست دفاتر خدمات ارتباطی روستایی ثبت شده که در حال حاضر پروانه تاسیس 12 دفتر پیشخوان دولت شهری و هشت پروانه دفتر روستایی صادر شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.