تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2020
14:49 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110511

اجازه تردد در فرانسه دیجیتالی شد

دولت فرانسه نسخه موبایلی فرم تردد در زمان قرنطینه را ارائه کرده است. فرانسه قصد دارد با اطلاعات موقعیت مکانی موبایل بیماران مبتلا به کرونا را ردیابی کند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آر اف آی، فرانسه نسخه جدید موبایلی فرم اجازه تردد طی قرنطینه را ارائه کرده است. دولت این کشور ادعا می‌کند طی فرایند استفاده از این فرم هیچ‌گونه اطلاعات شخصی کاربر جمع آوری نمی‌شود. اما تصمیم دارد با استفاده از موقعیت مکانی موبایل افراد مبتلا به ویروس کرونا، حرکات آنان را ردیابی کند.
 
شهروندان فرانسوی برای تردد هنگام قرنطینه باید نسخه دیجیتال این فرم را همراه داشته باشند. از ۱۷ مارس شهروندان فرانسوی ملزم هستند تا حضور در خارج از خانه خود را به وسیله اسنادی توجیه کنند. در صورتیکه فرد از این قانون تخطی کند، با جریمه یا مجازات زندان روبرو خواهد شد.
 
در این فرم افراد باید نام، آدرس زمان، تاریخ و دلیل تردد در خارج از خانه را ذکر کنند. یک کد QR زمان و تاریخ تردد را تایید می‌کند تا نشان دهد سند مذکور اصلی است. افسران پلیس می‌توانند با تبلت یا موبایل این کد را اسکن کنند.
 
وزارت کشور فرانسه تاکید دارد این کدها نباید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود زیرا هرکسی می‌تواند آن را با موبایل اسکن کند و به اطلاعات آن دسترسی یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.