تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2020
15:26 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110520

موافقان سه فوریت طرح برگزاری آنلاین مجلس: عملکرد مجلس را با برگزاری جلسات مجازی کارآمدتر کنیم

موافقان سه فوریت طرح برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت مجازی و حضوری بر استفاده از ظرفیت تکنولوژی روز در برگزاری جلسات علنی مجلس تاکید کردند.
 
 
 
 محمد محمودی شاه نشین در نشست علنی امروز (سه شنبه، 19 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با سه فوریت طرح اصلاح ماده یک آئین نامه داخلی مجلس برای برگزاری جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی به صورت مجازی و حضوری با تصویب هیات رئیسه، گفت: ما باید بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی، فناوری و امکانات روز برای برگزاری جلسات مجلس استفاده کنیم.
 
نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از کار نمایندگان اظهارنظر و بیان فکر و ایده هاست، افزود: بخش دیگری از کار نمایندگان اقداماتی است که مردم علاقمند هستند درباره تصمیمات نمایندگان در برخورد با اتفاقات پیش رو کسب اطلاع کنند که این اقدام با استفاده از ظرفیت تکنولوژی روز امکان پذیر خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه طرح سه فوریتی اصلاح ماده یک آئین نامه به دنبال برگزاری جلسات به صورت تلفیقی از مجازی و حضوری است، گفت: اینگونه نیست که همه جلسات به صورت مجازی برگزار شود بلکه با تصمیم هیات رئیسه می توان در شرایط بحرانی جلساتی را به صورت مجازی برگزار کرد.
 
محمودی شاه نشین با تاکید بر اینکه باید از همه امکانات موجود برای حضور بیشتر در مجلس با وجود تنگناهای پیش رو بهره گرفت، افزود: در حال حاضر شاهدیم که استفاده از تکنولوژی در برگزاری جلسات کمیسیون اصل 44 و همچنین برخی دستگاه های اجرایی کارآمد بوده است.
 
محمودزاده:ظرفیت برگزاری جلسات مجازی را در آئین نامه داخلی مجلس ایجاد کنیم
 
جلال محمودزاده نیز در موافقت با سه فوریت طرح اصلاح ماده یک آئین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه در شرایط بحرانی نیاز به تبادل نظر و ارتباط با همکارانمان هستیم، گفت: در جریان شیوع کرونا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مجلس تعطیل شد و همین موضوع باعث شد تا نظارت نمایندگان بر عملکرد دستگاه های اجرایی کاهش یابد که مشکلاتی را به دنبال داشت.
 
وی با بیان اینکه باید ظرفیت برگزاری جلسات مجازی را در آئین نامه داخلی مجلس ایجاد کنیم، گفت: به طور قطع اگر چنین ظرفیتی وجود داشته باشد مجلس قادر خواهد بود بر موضوعات کشور و همچنین کارکرد دولت نظارت جدی تری داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.