اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 8, 2020
11:05 چهارشنبه، 20ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110537

سرعت اینترنت شهرهای تهران و قم 2 برابر می‌شود

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: شهرهای تهران و قم به عنوان پایلوت در طرح تغییر ADSL به VDSL قرار گرفتند و سرعت اینترنت این دو شهر به میزان دو برابر افزایش پیدا می کند.
 
 
 
سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به افزایش دو برابر سرعت اینترنت در شهرهای تهران و قم گفت: یکی از طرح‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL است که می‌تواند با افزایش یک و‌نیم تا دو برابری به طور میانگین سرعت اینترنت را زیاد کند، به طوری که این سرعت با تعویض مودم تا ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز امکان‌پذیر است. 
 
*  تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL
 
وی افزود: این طرح برای ۳۲ استان کل کشور درنظر گرفته شده است. بعد از شهرهای تهران و قم، دیگر استان‌ها نیز اقدام به اجرای این طرح خواهند کرد. در واقع نمایندگان شرکت شاتل و مخابرات با همه مشترکان تماس گرفته و تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL را توضیح می‌دهد که در صورت تأئید آنها افزایش سرعت اینترنت آنها انجام خواهد شد. 
 
 
* اجرای طرح افزایش سرعت اینترنت  بین ۶ ماه تا یکسال طول می کشد
 
بنابی تصریح کرد: اجرای این طرح برای تمامی استان‌های کشور به طور میانگین بین ۶ ماه تا یکسال طول خواهد کشید. البته در حال حاضر شرکت‌های ارتباطات زیرساخت آمادگی لازم را برای اجرای این طرح دارد. 
 
* جایگزینی فناوری VDSL  سرعت اینترنت را حداکثر پنج برابرمی کند
 
وی ادامه داد: جایگزین کردن فناوری ADSL از سیم مسی تلفن به فناوری VDSL که از فیبر نوری استفاده می‌شود، این توانایی را دارد تا سرعت اینترنت را حداکثر پنج برابر افزایش دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.