تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 9, 2020
11:53 پنجشنبه، 21ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110579

AWS آمازون با 20 میلیون دلار به جنگ کرونا می‌رود

به گزارش وب‌سایت cnbc، مرکز توسعه خدمات رایانش ابری شرکت آمازون موسوم به AWS اعلام کرد بودجه‌ای معادل 20 میلیون دلار در نظر گرفته است تا فرآیند توسعه راهکارها برای تشخیص، تحقیق و مقابله با ویروس کرونا را سرعت بخشد. این شرکت اعلام کرد این بودجه به اقدامات یاد شده محدود نمی‌شود و برای انجام تست‌های ویروس کرونا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
آمازون با انتشار بیانیه‌ای گفت: «یکی از زمینه‌هایی که ما در آن نیاز فوری را احساس می‌کنیم، تحقیق و توسعه فرآیندهای تشخیص ویروس کرونا است که این اقدامات بخش‌های مختلف از جمله تشخیص سریع و آزمایش‌های دقیق COVID-19 را شامل می‌شود. تشخیص بهتر می‌تواند به تسریع فرآیند درمان و مهار آن کمک کند و جلوی همه گیری این بیماری را بگیرد.»
 
آمازون تصریح کرد که این طرح موسوم به «اقدام ابتکاری توسعه تشخیص AWS» برای موسسات تحقیقاتی معتبر و اشخاص حقیقی که کاربران خدمات پردازش ابری آمازون هستند باز است. این برنامه هم اکنون 35 موسسه تحقیقاتی بین المللی، استارت‌‌آپ و کسب و کارهای فعال در این حوزه را شامل می‌شود.

آمازون در این طرح همچنین یک گروه مشاوره فنی خارجی متشکل از «دانشمندان برجسته، کارشناسان سیاست‌های بهداشتی جهانی و مدیران تصمیم گیرنده» را در اختیار گرفته است که گفته می‌شود تمامی اعضای این گروه در تشخیص بیماری‌های عفونی تخصص دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.