تلفن همراه

گوشی

April 10, 2020
12:19 جمعه، 22ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110607

هواوی میت 40 مجهز به پردازنده کایرین 1020 و فناوری لنز FreeForm عرضه می‌شود

 
 
 
مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری از مجهز بودن گوشی میت 40 به پردازنده کایرین 1020 و فناوری لنز فری فرم (FreeForm) خبر داد.
 
چند سالیست که شرکت هواوی برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، چند پرچمدار را در یک سال رونمایی و به بازار عرضه می‌کند. چندی پیش شاهد رونمایی از مدل‌های سری هواوی پی40 بودیم و اکنون نوبت به خانواده دیگر گوشی‌های پرچمدار این شرکت یعنی میت 40 رسیده است. اگرچه هنوز چند ماهی به زمان رونمایی از این گوشی‌ها فاصله داریم، اما اخیرا مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات دنیای فناوری اعلام کرد که این گوشی به پردازنده جدید و پیشرفته این شرکت یعنی کایرین 1020 و فناوری لنز دوربین فری فرم  مجهز خواهد شد.
 
طبق گفته این تحلیلگر، میت 40 به عنوان اولین گوشی مجهز به چیپست کایرین 1020 تولید و به بازار عرضه خواهد شد. این پردازنده با اسم رمز بالتیمور (Baltimore) شناخته می‌شود و قرار است تحت فناوری ساخت 5 نانومتری و با قدرت پردازشی و گرافیکی بالا تولید شود.
 
کارشناسان معتقدند که فناوری ساخت 5 نانومتری می‌تواند تا 15 درصد، ارتقای عملکرد و تا 30 درصد کاهش مصرف انرژی را برای دستگاه به ارمغان آورد. گفته می‌شود که این چیپست جدید از هسته‌های پردازشی کورتکس A77 و یا A78 بهره خواهد برد.

 
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب‌توجه میت 40 که مینگ-چی کو، آن را پیش‌بینی کرده، فناوری لنز فری فرم است. این فناوری دوربین جدید قادر است میزان اعوجاج را در لنزهای واید کاهش دهد. به عبارتی دیگر، با کمک لنزهای فری فورم می‌توان تصاویری با وضوح بیشتر را در گوشی‌های هوشمند شاهد بود. اکرچه هواوی هنوز در خصوص ادعای طرح‌‌شده از سوی کو، هیچ واکنشی نشان نداده اما از آنجایی که این تحلیلگر به عنوان یک منبع قابل اعتماد در حوزه فناوری شناخته می‌شود، احتمال تحقق یافتن این دو پیش‌بینی بسیار زیاد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.