اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 10, 2020
23:36 جمعه، 22ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110620

ایرلند برای بهبود وضعیت اینترنت در دوران کرونا فرکانس جدید 700 و 2600MHz اعطا کرد!

 
ICTna.ir – مقامات دولتی ایرلند، با هدف بهبود کیفیت خدمات اینترنت همراه تلفن همراه در دوران قرنطینه ناشی از کرونا، فرکانس بیشتری را به اپراتور های مخابراتی تخصیص دادند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات ایرلند، مقررات جدیدی را امضا کرده‌اند که اجازه تخصیص طیف رادیویی اضافی برای ایجاد ظرفیت اضافی برای خدمات تلفن همراه و خدمات پهن باند را به اپراتورهای مخابراتی می‌دهد.
 
این مقرارت امضا شده توسط وزیر ارتباطات ایرلند، اقداماتی موقت در پاسخ به افزایش شدید استفاده از شبکه‌های تلفن همراه را برنامه ریزی میکند. شبکه‌های تلفن همراه ایرلند، در حال حاضر در معرض تقاضای اضافی قرار دارند، هر چند که همیشه کمک اضافی در حوزه فرکانس از سوی آنها مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
 
وزیر ارتباطات ایرلند گفت: " اکنون، بیش از هر زمان دیگری وابسته به فن‌آوری برای ارتباط با دیگران و دسترسی به خدمات هستیم. من مایلم از کمیسیون ارتباطات برای واکنش سریع به این نیاز تشکر کنم."
 
طیف اضافی پس از مشورت با اپراتورهای E، تری، وودافون و ویرجین مدیا، همراه با RTE و اداره هوانوردی ایرلند که در تاریخ ۲۷ مارس منتشر شد، تخصیص داده شد. در مقابل حالت معمول بازی در صنعت مخابرات، این مثالی از اقدام سریع در پاسخ به یک وضعیت بسیار دشوار است.
 
wave-spectrum-2-770x285.jpg
 
رگولاتور ایرلند گفت: " تامین این طیف به ارائه کنندگان تلفن همراه کمک خواهد کرد تا تقاضای افزایش یافته ناشی از خانه نشینی در دوران شیوع کرونا در شبکه‌های خود را برآورده کنند."
 
او تاکید کرد این کمیسیون به همکاری با صنعت مخابرات ادامه خواهد داد و از اپراتورها پشتیبانی خواهد کرد تا شبکه‌های ارتباطی بتوانند در طی این رویداد بی‌سابقه، به تقاضای مشترکین خود پاسخ دهند و سرویس دهی ارتباطی به آنها را ادامه دهند. او گفت: من می‌خواهم نسبت به فداکاری و مهارت کارکنانی که به سرعت این تکه باندها را خالی کردند و در تکمیل چنین پروژه پیچیده با چنین حرفه‌ای گری و در چنین مدت کوتاهی تلاش کردند، ادای احترام کنم.
 
تکه باندهای رادیویی اضافی در باندهای ۷۰۰ مگاهرتز و ۲.۶ گیگاهرتز با شرایط تغییر برای ۲.۱ گیگاهرتز آزاد و به اپراتورهای مخابراتی تخصیص داده خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند برای خدمات 4G مورد استفاده قرار گیرد. براین اساس اپراتورها قادر خواهند بود برای مجوزهای موقت به رگولاتوری ایرلند درخواست دهند. این مجوزها با هزینه 100 پوند برای سه ماه فروخته خواهد شد و با گزینه‌هایی برای تمدید مجوز باید در آینده فراهم شود.
 
ایرلند اولین کشوری نیست که طیف بیشتری را به خاطر کرونا آزاد کرده، آمریکا هم از طریق FCC به AT&T و Tmobile کمک های مشابهی در دوران کرونا داشته، از سوی دیگر برخی اپراتورهای اروپایی هم در مقابل گفته اند فعلا نیازی به فرکانس جدید ندارند.
 
Ofcom، رگولاتور رسانه و مخابرات انگلستان، گفته که قصد ندارد طیف اضافی ای تخصیص دهد و هیچ اعتراضی هم برای انجام این کار از سوی اپراتورهای این کشور دریافت نداشته است. انگلستان همراه، انجمن شرکت هی مخابراتی بریتانیا، همچنین تایید کرد که اپراتورها به دنبال طیف بیشتر نیستند. در ایتالیا، مخابرات ایتالیا نیز اعلام کرد که هیچ درخواستی در این زمینه نکرده است، در حالی که اورنج تایید کرده‌است که طیف کافی برای عملیات‌های فعلی اش در اختیار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.