اپلیکیشن

تلفن همراه

April 11, 2020
12:08 شنبه، 23ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110645

قابلیت پیام شخصی اینستاگرام برای پلتفرم وب فعال شد

 
چندی پیش اینستاگرام عنوان کرد پیام‌های شخصی را به نسخه وب پلتفرم خود اضافه می‌کند. ابتدای سال جدید میلادی این قابلیت به صورت آزمایشی برای عده‌ای محدود فعال شد تا این شبکه اجتماعی بتواند کم و کاستی‌های آن را برای انتشار جهانی جبران کند. این قابلیت هم اکنون برای تمامی کاربران فعال شده و از این پس می‌توانید از طریق مرورگر خود نیز پیام شخصی ارسال کنید.
 
اینستاگرام برای این که بتواند به خوبی تمامی قابلیت‌های پیام‌های شخصی (DM) را در نسخه وب نیز ارائه کند، تلاش فراوانی کرده است. این شبکه اجتماعی محبوب در طول این ۳ ماه، به مرور قابلیت‌هایی همچون کیبورد ایموجی و نمای گالری برای آپلود ویدیو و عکس را به پیام‌های شخصی خود اضافه کرد تا کاربران کمبودی را احساس نکنند.

به صورت کلی می‌توان گفت پیام‌های شخصی اینستاگرام به شدت به درد افرادی می‌خورد که تمام روز مشغول رد و بدل کردن پیام‌های خصوصی هستند، زیرا هیچ کیبوردی نمی‌تواند با کیبورد فیزیکی لپ تاپ رقابت کند. به همین دلیل، اینفلوئنسرها، خبرنگران و دیگر کاربرانی که علاقه دارند پیام‌های آن‌ها حالتی شخصی‌تر داشته باشد و روزانه با صدها پیام سر و کله می‌زنند، از این قابلیت استقبال خواهند کرد.
 
ارائه قابلیت پیام‌های شخصی بر بستر وب، به خوبی با چشم‌انداز مارک زاکربرگ برای اینستاگرام در یک راستا قرار می‌گیرد. او بهار سال گذشته به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود «پیام‌های شخصی، گروه‌ها و استوری‌ها، ۳ حوزه آنلاین با رشد سریع هستند». کمپانی وی همچنین اعلام کرده بود که علاقه دارد به «پلتفرم ارتباطی امن با تاکید بر رمزنگاری» تبدیل شود.

یکی دیگر از اهداف زاکربرگ که برای ۳ پلتفرم خود در نظر گرفته، ارائه قابلیتی است که به کمک آن تمامی کاربران واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک بتوانند فارغ از پلتفرم خود، به یکدیگر پیام بدهند. این گونه که به نظر می‌رسد، بستر وب نقشی اساسی برای تحققی این هدف را ایفا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.