اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

April 12, 2020
11:22 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110677

توسعه کسب و کارها ی استارت‌ آپی اولویت سازمان فضایی است

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه دارای 3برنامه راهبردی درسال جهش تولید هستند،گفت: اولویت این سازمان امسال ارائه خدمات جدید و نوآورانه مبتنی بر فناوری فضایی ، توسعه زیرساخت ها و ایجادکسب و کارها و استارت‌آپ‌های فضاپایه است.
 
 
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه سال ۹۸ تلاش کردیم تا در حوزه فضایی نیز علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب، گام‌هایی جدی نیز برای تحقق این شعار برداریم،گفت: حمایت و توسعه بخش خصوصی، پرهیز از تصدی گری و زمینه سازی برای ورود بخش خصوصی به این عرصه اقداماتی بود که در سال گذشته تلاش شد تا علاوه بر ارتقاء نقش آفرینی بخش خصوصی در حوزه توسعه فناوری فضایی و زیرساخت های آن، خدمات متنوع و کاربردی این حوزه که مورد نیاز بخش‌های مختلف در کشور است حتی الامکان توسط بخش خصوصی ارائه شود.
 
* بازارسازی برای کسب و کارها
 
وی افزود: در مسیرحرکت شعار رونق تولید استارت‌آپ‌های فضاپایه شکل گرفتند و توانستند خدمات بسیار ارزشمندی را در حوزه‌های مدیریت بلایا، کشاورزی و هواشناسی به کشور ارائه کنند
البته بازارسازی برای کسب و کارها و همراه‌سازی دیگر نهادها و سازمان‌های بهره‌بردار از فناوری فضایی برای استفاده از خدمات بخش خصوصی از دیگر گام های این سازمان بود که به نتایج بسیار مطلوبی رسیدیم.
 
 
* تلاش می کنیم در حل چالش‌های کشور و خدمت به جامعه نقش آفرین باشیم
 
براری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جهش تولیدتصریح کرد: برای تحقق اهداف این شعار نیز حوزه فضایی کشور  علاوه بر توسعه و حمایت از بخش خصوصی همچون گذشته، چند اقدام اساسی در دستور کار دارد.اول اینکه تلاش می کنیم خدمات جدید و نوآورانه مبتنی بر فناوری فضایی را که قابل ارائه توسط بخش خصوصی است را توسط کسب و کارهای این حوزه ارائه شود تا علاوه بر تولیدات فناورانه در بخش خصوصی، در حل چالش‌های کشور و خدمت به جامعه نقش آفرین باشیم.
 
 
* اهداف استراتژیک سازمان فضایی ایران توسعه فناوری و زیرساخت‌های فضایی
 
وی ادامه داد: یکی از اهداف استراتژیک سازمان فضایی ایران توسعه فناوری و زیرساخت‌های فضایی است چراکه ما به دنبال این هستیم که بتوانیم به طور همزمان در تمام چرخه فناوری فضایی شاهد محقق شدن اهداف شعار جهش تولید باشیم.
 
 
* خدمات فناوری فضایی در تمام حوزه‌ها ارائه می شود
 
رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: سازمان فضایی ایران در مسیر تحقق جهش تولید نیاز به همراهی، تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است چراکه آنها می توانند تا با ارائه نیازها و چالش‌های خود و بهره‌برداری از خدمات فناورانه و نوآورانه کسب و کارهای این حوزه شرایطی فراهم کنند تا خدمات فناوری فضایی در تمام حوزه‌ها ارائه و شاهد ارتقاء بهره‌وری در این حوزه‌ها باشیم.
 
 
* ضلع سوم مثلث کسب و کارها ، استارت‌آپ‌های فضاپایه هستند
 
وی افزود: باید به این نکته اشاره کنم که  ضلع سوم مثلث کسب و کارها ، استارت‌آپ‌های فضاپایه هستند که همواره با خلاقیت و نوآوری در مسیر خدمت به کشور گام برداشته‌اند بدون شک در این رابطه حضور جوانان خلاق و اعتماد به آنها مسیری است که کشور را به سوی آینده روشن سوق خواهد داد.سازمان فضایی ایران با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها تلاش خواهد کرد تا علاوه بر توسعه بازار داخلی، بازارهای جدیدی را نیز برای ارائه خدمات توسط بخش خصوصی تعریف کرده و همچنین با ترویج کاربردها و خدمات فضایی نیازسازی لازم برای جذب این خدمات را ایجاد کند.
 
 
* سازمان فضایی ایران عرصه خدمات و توسعه زیرساخت‌های فناوری را فراهم می کند
 
براری خاطر نشان کرد: این سازمان در مسیر حرکت مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری  همچنان در راستای کاهش تصدی در عین حفظ مسئولیت پذیری خواهد کوشید و با اقداماتی که ذکر شد تلاش خواهد کرد تا بستر لازم برای جهش تولید چه در عرصه خدمات و چه در عرصه توسعه زیرساخت‌های فناوری را فراهم کند چراکه  بدون شک در این مسیر نیز با جهش در تولید علم و دانش نیز همراه خواهیم بود که خود دستاوردی بسیار ارزشمند و گران بها برای کشور خواهد بود.
 
 
* ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و ارائه محصولات فناورانه 
 
وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای حوزه فضایی می توانند با ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و ارائه محصولات فناورانه خود تسریع کننده جهش تولید باشد، گفت: بدون شک تحقق اهداف جهش تولید سرلوحه اقدامات حوزه فضایی کشور خواهد بود و با همیاری و همراهی تمام دست اندرکاران و نقش آفرینان این حوزه برای دستیابی به آن با تمام توان و انرژی حرکتی پوینده و مستمر خواهیم داشت.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.