تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 12, 2020
11:50 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110684

الزام به ارائه خدمات بیمه شخص ثالث آنلاین در دوره شیوع کرونا

 
رئیس کل بیمه مرکزی طی نامه‌ای به تمامی شرکت‌های بیمه از آنها خواسته تا اقدامات لازم برای خرید آنلاین بیمه نامه‌های شخص ثالث و همچنین تمدید آنها را فراهم کنند.
 
در این نامه که از سوی رئیس کل بیمه مرکزی به کلیه شرکت‌های بیمه‌ای ارسال شده، آمده است که کلیه بیمه‌گذارن بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه باید بتوانند با مراجعه به سایت شرکت‌های بیمه نسبت به خرید بیمه‌نامه برخط اقدام کنند.
 
این الزام رئیس کل بیمه مرکزی با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و با توجه به نیاز کشور به کاهش رفت و آمد مردم و همچنین کاهش تماس شهروندان با یکدیگر اتخاذ شده است.
 
 
همچنین در این نامه تاکید شده که اگر بیمه‌گذاران امکان استفاده از شیوه‌های تمدید بیمه نامه آنلاین در اختیارشان نبود، شرکت‌های بیمه باید نسبت به تجدید بیمه‌نامه‌های صادره شرکت خود که انقضای آنها تا ۱۵ اردیبهشت ماه است به صورت یکساله اقدام و پس از آن به بیمه‌گذاران خود اطلاع دهند.
 
بیمه‌گذاران نیز موظف شده‌اند حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ نسبت به اخذ بیمه‌نامه و تسویه حق بیمه مربوطه اقدام کنند. زمان شروع پوشش این گونه بیمه‌نامه‌ها به‌صورت پیوسته و از تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی خواهد بود.
 
هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای امکان تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث را روی سایت‌های خود فراهم کرده‌اند،  آن دسته از شرکت‌هایی نیز که تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند پس از نامه رئیس کل بیمه مرکزی اقدامات اولیه برای ارائه این سرویس به مشتریان و بیمه‌گذارن را عملی کردند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.