امنیت

فناوری اطلاعات

April 12, 2020
12:20 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110689

سرقت اطلاعات شخصی و پول در آمریکا با اوج گیری شیوع کرونا

 
 
شیوع ویروس کرونا به افزایش کلاهبرداری و سرقت اطلاعات شخصی و پول مردم در آمریکا منجر شده است.
 
به نقل از دیجیتال ترندز، پاندمیک جهانی ویروس کرونا نه تنها به چالش های بهداشتی و اقتصادی منجر شده بلکه به افزایش سرقت اطلاعات شخصی و پول از افراد نیز منجر شده است.
 
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا(FTC) فاش کرده بیش از ۱۵ هزار شکایت درباره کلاهبرداری های مربوط به ویروس کرونا دریافت کرده است. مبلغ این کلاهبرداری از افراد نیز به ۱۲ میلیون دلار بالغ می شود. به طور متوسط هر فرد بیش از ۵۰۰ دلار به دلیل کلاهبرداری های مربوط به ویروس کرونا خسارت دیده است.
 
در این گزارش بیشترین کلاهبرداری های معمول به سفر و تعطیلات مربوط بود و در رده دوم نیز کلاهبرداری در خرید آنلاین ذکر شده است.
 
کارن هابز نائب رئیس بخش آموزش مصرف کنندگان در FTC در این باره می گوید: این کلاهبرداران شرمی ندارند. حتی بحران بهداشت جهانی نیز مانع از فعالیت های آنان نشده است. آنها با ترویج واکسن های تقلبی ویروس کرونا، درمان های تایید نشده و کیت های تست خانگی جعلی مردم را فریب می دهند.
 
این سازمان صفحه ای در وب سایت خود را به این کلاهبرداری ها اختصاص داده و به افراد توصیه می کند پیامک ها، ایمیل یا تماس های تلفنی درباره ادعاهای تست ابتلا به ویروس کرونا را جدی نگیرند. همچنین به کاربران توصیه شده واکسن های ویروس کرونا که در فضای آنلاین تبلیغ می شود یا کیت های تست خانگی را نخرند.
 
از سوی دیگر FTC  علیه فروشندگانی که ادعا می کنند محصولاتشان از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری یا آن را درمان می کند ( از جمله انواع چای و روغن)اقداماتی اتخاذ می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.