اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 12, 2020
14:37 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110692

بهترین جایگزین‌های اپلیکیشن زوم برای برقراری ویدئوکنفرانس

 
این روزها تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، کاربران به سمت استفاده از اپلیکیشن های مختلفی به منظور برقراری تماس ویدیویی و برگزاری ویدئوکنفرانس جذب شده‌اند تا بتوانند کار و فعالیت‌های کاری و آموزشی خود در زمان قرنطینه و دورکاری را انجام دهند.
 
 پس از آنکه خبر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم در فضای مجازی منتشر شد و جنجال های بسیاری در خصوص امنیت ضعیف آن و عدم رعایت و حفظ حریم شخصی افراد به راه افتاد، حالا به نظر می رسد که بسیاری از کاربران که هم اکنون در دورکاری ، قرنطینه و خانه نشینی به سر می برند، خواهان یافتن جایگزین های مناسبی برای برقراری تماس های ویدیویی و برگزاری ویدئو کنفرانس هستند تا بدین ترتیب بتوانند به کار و فعالیت های کاری و آموزشی خود بپردازند.
 
بر اساس گزارشی که در وب‌سایت دیجیتال ترندز آمده است ، کارشناسان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری با بررسی قابلیت و امکانات متعددی که در اپلیکیشن های موجود بر روی پلتفرم فروشگاه های گوگل پلی استور و اپ استور اپل وجود دارند، بهترین جایگزین های اپلیکیشن زوم را که به کاربران امکان برقراری تماس های ویدئویی و برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی می دهند، معرفی کرده‌اند.
 
در زیر به مروری بر بهترین اپلیکیشن های مخصوص برگزاری ویدیو کنفرانس و تماس تصویری خواهیم پرداخت: 
 
۱. سیسکو وبکس (Cisco Webex)
از جمله قابلیت های برجسته این اپلیکیشن می‌توان به امکان صحبت کردن تا سقف ۱۰۰ نفر و همچنین مدت زمان نامحدود برای تماس ویدئویی و جلسات اشاره کرد.
 
این اپلیکیشن علاوه بر نسخه رایگان خود در نسخه پریمیوم که ماهانه ۱۳.۵۰ دلار برای کاربران و علاقه مندان هزینه در بردارد، قابلیت و امکانات بسیار بیشتری همچون حافظه ابری، ضبط و ثبت تمامی جلسات برگزار شده، ارائه فایل های قابل دانلود از ویدئو کنفرانس های برگزار شده و غیره را در اختیار آنها قرار می دهد.
 
 
۲. اسکایپ میت (Skype Meet Now) 
از جمله قابلیت های کلیدی این اپلیکیشن که در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط شرکت مایکروسافت توسعه، طراحی و عرضه شده است، می توان به ضبط تماس‌های ویدئویی برقرار شده تا مدت ۳۰ روز ، تار کردن پشت زمینه افراد حاضر در ویدئو کنفرانس و همچنین امکان به اشتراک گذاری ارائه های اعضای حاضر در جلسه اشاره کرد. 
 
 
۳. جیتسی میت (Jitsi Meet) 
از جمله قابلیت های برجسته این اپلیکیشن که یک پلتفرم متن باز برای کاربران است و به منظور برقراری تماس های ویدئویی و برگزاری ویدئو کنفرانس های گروهی طراحی و عرضه شده است ، می توان به امکان افزودن تا سقف ۷۵ نفر عضو، انتخاب برقراری تماس خصوصی یا عمومی، تار کردن پشت زمینه و همگام سازی با اپلیکیشن های دیگری همچون Slack،  Google Calendarو Office 365 اشاره کرد.
 
 
۴. گوگل هنگ اوت (Google Hangouts) 
این اپلیکیشن که یکی از نخستین و معروف ترین اپلیکیشن های چت و مکالمه تصویری و صوتی در جهان به شمار می رود، امکان افزودن تا سقف ۱۰ نفر عضو را به کاربر می‌دهد که البته در صورت برقراری تماس صوتی این تعداد به ۱۵۰ نفر عضو قابل افزایش است.
 
البته گوگل با عرضه و ارائه اپلیکیشن دیگری تحت عنوان گوگل هنگ اوت میت (Hangouts Meet)  امکان برقراری تماس تصویری و ویدئویی را تا سقف ۲۵۰ نفر به کاربران می دهد که برای بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها و کارکنان شرکتهای مختلف که هم اکنون تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در دورکاری و قرنطینه به سر می برند بسیار کاربردی خواهد بود.
 
 
۵. تاکی (Talky) 
این اپلیکیشن که نیاز به هیچگونه ثبت نام و رجیستر شدن ندارد ، امکان افزودن تا سقف ۶ نفر را به کاربران می دهد و برای آن دسته از کاربرانی که نیازی به برقراری جلسات ویدئو کنفرانس با تعداد نفرات بالا ندارند، بسیار مناسب و راحت خواهد بود.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.