بازی

فناوری اطلاعات

April 12, 2020
17:10 یکشنبه، 24ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110707

گوگل دسترسی به Stadia را رایگان کرد

ICTna- گوگل در 14 کشور دنیا، دسترسی به پلتفرم بازی خود را برای کمک به مردم در جهت رفع کسالت روزهای قرنطینه شیوع ویروس کرونا رایگان کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دسترسی رایگان دو ماهه به منظور ارزیابی پلتفرم بازی گوگل در رقابت با مایکروسافت و انویدیا هم محسوب می شود. کاربران به 9 عنوان بازی روی این پلتفرم دسترسی دارند و کسانی که قبلا برای استفاده از این سرویس ثبت نام کرده بودند، پرداخت های شان در این دوره به حالت تعلیق درخواهد آمد.
فیل هریسون، مدیرکل Stadia در یک پست وبلاگی نوشت: با یکی از چالش برانگیزترین زمان ها مواجه هستیم. حفظ فاصله اجتماعی حیاتی است اما ماندن در خانه برای مدت زمان طولانی هم می تواند سخت باشد و احساس تنهایی به آدم دست بدهد.
به گفته او، وقتی در خانه گیر افتاده اید، بازی های ویدیویی راه باارزشی برای حفظ روابط اجتماعی با دوستان و خانواده است بنابراین در 14 کشور دسترسی حرفه ای به سرویس Stadia را برای دو ماه فراهم کرده ایم.
این اقدام منجر به افزایش ثبت نام ها برای دسترسی بیزینسی خواهد شد هرچند که گوگل پیش از این گفته است که باندپهن این سرویس را برای جلوگیری از فشار اضافی روی شبکه های محلی کنترل خواهد کرد.
رزولوشن پیش فرض صفحه ها از 4K به 1080p کاهش خواهد یافت و درحالی که خیلی ها متوجه کاهش کیفیت بازی ها نخواهد شد اما گزینه انتخاب استفاده از دیتا در اپ Stadia وجود دارد.
هرچند این موضوع اعلام خبر خوبی از سوی گوگل است و بسیاری از گیمرها از آن استقبال خواهند کرد اما برای غول اینترنتی وجه دیگری نیز دارد. چراکه به عنوان یک پیشنهاد ویژه یا دوره تست رایگان برای جذب کاربرانی خواهد بود که قبلا برای استفاده از این سرویس وسوسه نشده اند. احتمال دارد تعدادی از آنها بعد از گذشت این دو ماه حاضر باشند 10 دلار از جیب خود برای ادامه دسترسی به این بازی ها روی پلتفرم Stadia خرج کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.