تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 13, 2020
11:06 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110716

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فاوا برای تحقق شعار «جهش تولید»

 
 
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با انعقاد همکاری با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال فاوا برای تحقق شعار «جهش تولید» را در دستور کار قرار داد.
 
مهدی فسنقری معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی این پژوهشگاه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: در سال جهش تولید، پژوهشگاه ICT و پارک ICT به ‌علت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای توسعه‌ای و اجرایی، یک تصمیم راهبردی برای همکاری مشترک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت فاوا اتخاذ کردند تا گامی مهم و روبه جلو در راستای شعار سال ۱۳۹۹ و در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد دیجیتال برداشته باشند.
 
وی افزود: برای تحقق این تصمیم در اولین گام تفاهم نامه همکاری به امضای ریاست دو مجموعه رسیده است.
 
فسنقری گفت: مهمترین موضوع در این تفاهم نامه، همکاری در راه اندازی مرکز رشد پژوهشگاه و استقرار آن در محل پارک است که در پی آن زیرساخت های قانونی لازم جهت استقرار شرکت‌های واجد شرایط مانند شرکت‌های زایشی، فناور و نوپا در مرکز رشد و بهره‌گیری از مزایای استقرار در پارک فراهم خواهد شد.
 
معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ICT ادامه داد: برنامه ریزی برای توسعه و ارائه خدمات آزمایشگاهی و راه اندازی آزمایشگاه مرجع جهت برآورده ساختن نیازهای تحقیقاتی شرکت های مستقر در پارک نیز از نکات دیگر این تفاهم نامه بود.
 
وی گفت: طراحی و ارائه دوره های آموزشی مورد نیاز شرکت های مستقر در پارک، برنامه مشترک دیگری است و امید می رود که این تفاهم نامه با همت اجرایی طرفین عملیاتی شده و به اهداف خود دست یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.