اپلیکیشن

تلفن همراه

April 13, 2020
14:40 دوشنبه، 25ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110737

تولید اپلیکیشن هشدار وجود بیمار کرونایی در اطراف

 
 
سازمان سلامت همگانی انگلیس مشغول توسعه اپلیکیشنی است که وجود فردی با علائم ابتلا به ویروس کرونا را در نزدیکی کاربر به او هشدار می دهد.
 
 به نقل از ایندپندنت،  شرکت های فناوری مشغول توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای سازمان سلامت همگانی انگلیس هستند که اگر کاربر در نزدیکی فردی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد، به او اطلاع دهد.
 
یکی از کارشناسان می گوید: این اپلیکیشن را می توان راهی برای پایان دادن به قرنطینه به حساب آورد. همچنین این اپلیکیشن به طور واضح از محدودیت برای کاربران می کاهد.
 
مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس در این باره می گوید: اگر فردی علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد، می تواند به راحتی این علائم را به اپلیکیشن جدید سازمان سلامت همگانی اعلام کند. در مرحله بعد این اپلیکیشن پیام هشدار ناشناسی به کاربران دیگری ارسال می کند که طی چند روز اخیر با او در تماس بوده اند. 
 
همچنین اگر تایید شود فرد مبتلا به ویروس کرونا است، هشدار جدی تری به افرادی که با او تماس یا نزدیک او بوده اند ارسال می شود تا خود را قرنطینه کنند.
 
به گفته هانکوک دولت انگلیس برای توسعه چنین اپلیکیشنی مشغول همکاری با شرکت های فناوری بزرگ دنیا و کارشناسان ایمنی کلینیکی و اخلاق دیجیتال است.
 
به گفته تمام اطلاعات این اپلیکیشن  با توجه به بالاترین استانداردهای اخلاقی و امنیتی کنترل می شود و بیش از زمان مورد نیاز نگهداری نمی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.