اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 15, 2020
16:26 چهارشنبه، 27ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110824

ماجرای ادامه دار سیم کارت های بی هویت؛ اشکال کار در ناجاست

ICTna- ماجرای سیم کارت های بی هویت ظاهرا هنوز تمامی ندارد. سیم کارت های فعالی که در بازار به متقاضیان واگذار می شود حالا به توریست ها رسیده است و رئیس پلیس فتای استان تهران مدعی است از هر سه سیم کارتی که به توریست‌ها پس از ورود به کشور داده می‌شود، دو سیم کارت به دست دلالان می‌رسد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این درحالیست که طبق مقررات وضع شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اجرای آن از سوی اپراتورها، سیم کارت بدون هویتی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد اما پیش از این برخی دفاتر و نمایندگی ها بدون حضور شخص و ارایه مدارک اقدام به ثبت سیم کارت به نام افراد می کردند و حالا سیم کارت هایی که پس از ورود به کشور به توریست ها فروخته می شوند، پس از خروج شان در اختیار دلالان قرار می گیرد.
رئیس پلیس فتای استان تهران می گوید: هنگامی که سیم کارت ها به توریست ها ارائه می شود، دلالان آن ها را خریداری می کنند که در این هنگام یک سیم کارت به توریست می رسد و دو سیم کارت برای دلال باقی می ماند و در بازار آزاد میان مجرمان به فروش می رسد.
این درحالی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برخلاف انتقاد فتا به اپراتورها درخصوص ساماندهی سیم کارت های بدون هویت، عملکرد اپراتورها را مثبت ارزیابی کرده و معتقد است عملکرد اپراتورهای همراه در ساماندهی سیم‌کارت‌های بدون هویت بسیار خوب بوده است و و در صورت مشاهده تخلف در دفاتر فروش هر کدام از اپراتورها، با فوریت با متخلف برخورد خواهد شد.
محمد امامی، مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با ایرنا، اشکال اصلی کار را در بخش دیگری از نیروی انتظامی که مشخصات هویتی و اطلاعات ورود و خروج اتباع خارجی به کشور را در اختیار دارد، می داند و می گوید: هنوز امکان ارایه برخط این اطلاعات به اپراتورها فراهم نشده است و ممکن است به دلیل عدم وجود این اطلاعات به صورت برخط، اشکالاتی درخصوص سیم کارت های اتباع خارجی وجود داشته باشد که این موضوع ارتباطی با یک اپراتور خاص ندارد.
به گفته او، با برقراری ارتباط برخط، این اشکالات در خصوص سیم کارت های توریستی نیز از بین خواهد رفت.
این درحالی است که طبق ادعای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هیچ سیم کارت بدون هویت یا با اطلاعات هویتی ناقص در مورد هیچکدام از مشترکین ایرانی اپراتورها وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.