امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2020
12:21 جمعه، 29ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110855

جلوگیری گوگل از ارسال میلیون‌ها ایمیل مخرب با موضوع کرونا در هفته گذشته

 
 
 
گوگل روز پنج شنبه با انتشار اعلامیه‌ای در وبلاگ این شرکت اعلام کرد که در هفته گذشته از ارسال میلیون‌ها ایمیل مخرب با موضوع ویروس کرونا به کاربران جیمیل جلوگیری کرده است.
 
گوگل در بیانیه خود می‌گوید در هفته گذشته از ارسال روزانه 18 میلیون بدافزار و ایمیل فیشینگ با موضوع بیماری کووید 19 جلوگیری کرده و همچنین بیش از 240 میلیون پیام اسپم در مورد ویروس کرونا را مسدود کرده است.
 
غول موتورهای جستجو می‌گوید از ارسال تعداد زیادی از پیام‌های اسپم جلوگیری کرده، ولی به کاربران جیمیل هشدار داد که هکرها در حال سوءاستفاده از ترس و تردید به وجود آمده پیرامون پاندمی کرونا هستند و اغلب با حملات فیشینگ، کاربران را هدف قرار می‌دهند. به گفته این شرکت هکرها از روش جدیدی استفاده نمی‌کنند و با توجه به شرایط امروز دنیا، در استراتژی های خود تغییراتی ایجاد کرده‌اند.
 
هکرها به روش‌های مختلف از جمله ارسال ایمیل جعلی از طرف سازمان‌های بهداشتی عمومی مثل سازمان جهانی بهداشت، کاربران جیمیل را هدف قرار داده‌اند تا از آن‌ها پول جمع آوری کرده یا بدافزار پخش کنند. آن‌ها همچنین خود را جای آژانس‌های دولتی جا زده تا از کسب و کارها کلاهبرداری کنند.
 
گوگل می‌گوید به طور فعالانه بدافزارهای مربوط به کووید 19 و فیشینگ را در سیستم‌هایش رصد می‌کند. این شرکت به کاربران توصیه می‌کند تا قسمت Security Checkup اکانت جیمیل خود را تکمیل کرده و از دانلود فایل‌های ناشناس خودداری کنند. همچنین برای مشاهده اسناد، از ابزار پیش نمایش جیمیل استفاده کرده و قبل از کلیک کردن روی لینک، از واقعی بودن سایت مقصد مطمئن شوند.
 
حملات فیشینگ در پی شیوع ویروس کرونا افزایش داشته‌اند و هکرها در حال سوء استفاده از تردید و ترس مردم هستند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) می‌گوید از ابتدای سال 2020 تاکنون بیش از 15 هزار شکایت در مورد کلاهبرداری اینترنتی با موضوع ویروس کرونا دریافت کرده که خسارتی 12 میلیون دلاری به آمریکایی‌ها وارد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.