تلفن همراه

گوشی

April 17, 2020
12:47 جمعه، 29ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110858

کشف باگ سبز شدن نمایشگر در نسخه اگزینوس گلکسی S20 اولترا

اوضاع برای بسیاری از کاربرانی که نسخه اگزینوس گلکسی اس 20 اولترا را خریداری کرده‌اند، اصلاً خوب پیش نمی‌رود. پس از انتشار گزارشاتی در مورد باگ فوکوس خودکار و داغ شدن در این مدل، حالا نمایشگر هم در بعضی موارد سبز می‌شود.
 
گروهی از کاربران نسخه اگزینوس گلکسی اس 20 اولترا در فروم رسمی سامسونگ از مشکل سبز شدن نمایشگر شکایت کرده‌اند. این باگ ظاهراً پس از نصب آپدیت امنیتی ماه آوریل که سامسونگ مدتی قبل آن را منتشر کرد، به وجود آمده است. کارشناسان سایت Sammobile نیز وجود این باگ را تأیید کرده‌اند.

 
کاربران شاکی می‌گویند زمانی که نرخ رفرش نمایشگر نسخه اگزینوس گلکسی اس 20 اولترا روی 120 هرتز تنظیم شده و روشنایی به زیر 30 درصد کاهش پیدا می‌کند، لایه‌ای سبز رنگ روی نمایشگر ظاهر می‌شود. این باگ خود را در برنامه‌هایی مثل Samsung Pay، اسنپچت، پابجی موبایل، اپلیکیشن دوربین و برنامه‌های دیگر نشان می‌دهد.
 
کاربران می‌گویند این مشکل زمانی که باتری گوشی کمتر از 5 درصد و دمای هوا بیشتر از 40 درجه سانتی گراد است هم رخ می‌دهد و در چنین وضعیتی نرخ رفرش نمایشگر به شکل خودکار روی 60 هرتز تنظیم می‌شود.
 
کارشناسان سایت Sammobile نیز با وجود 60 درصد بودن باتری و نزدیک نبودن دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد، به باگ سبز شدن نمایشگر برخورد کرده‌اند. این یعنی باگ مذکور به شکل نامنظم در گوشی‌ها وجود دارد.
 
 
به طور خلاصه اگر روشنایی صفحه کم باشد، نمایشگر سبز شده و نرخ رفرش را در برنامه‌هایی که از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کنند، به طور اتوماتیک به 60 هرتز کاهش می‌دهد.
 
سامسونگ برای حل این باگ به کاربران توصیه می‌کند تا گوشی را Reset کرده و کش برنامه‌هایی که با اجرای آن‌ها نمایشگر سبز می‌شود را پاک کنند. البته توصیه‌های سامسونگ ظاهراً مشکل را حل نکرده‌اند.
 
مشکل سبز شدن نمایشگر نوعی باگ بوده و انتظار می‌رود سامسونگ آن را در به روزرسانی بعدی رفع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.