تلفن همراه

فناوری

April 17, 2020
13:19 جمعه، 29ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110859

شبکه ۵G در گسترش کرونا هیچ نقشی ندارد!

 
 
 
مدیر ارشد اجرایی اپراتور مخابراتی ورایزن شایعات مربوط به تئوری توطئه در خصوص نقش شبکه ۵G در گسترش ویروس کرونا او را به کلی رد و تکذیب کرد.
 
 هانس وستبرگ – مدیر ارشد اجرایی شرکت مخابراتی ورایزن – که بدون شک یکی از بزرگترین اپراتورهای فعال در حوزه توسعه زیرساخت های مربوط به نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G به شمار می رود، به تازگی شایعات و تئوری های توطئه در خصوص نقش شبکه ۵G در گسترش ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در کشورهای مختلف جهان را از لحاظ علمی و فنی رد و تکذیب کرد.
 
وستبرگ در ادامه سخنان خود افزود: هیچ ارتباطی میان شبکه ۵G و ویروس کرونا وجود ندارند و این شایعات تنها اخبار نادرست و گمراه کننده در فضای مجازی به شمار می روند.
 
همزمان با شروع گسترده ویروس کرونا اری از افراد و کارشناسان که پیشتر از منتقدان توسعه و راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه بودند، از نقش این نسل از شبکه در تقویت ویروس و همه‌گیری آن در کشورهای مختلف جهان سخن گفته بودند.
 
این تئوری توطئه که اخیراً بیشتر در بریتانیا جنجال‌آفرین و دردسرساز شده است، ریشه در یکی دو سال اخیر دارد که بسیاری از دانشمندان و منتقدان شبکه ۵G با انتشار گزارش‌های مفصل از تاثیر و تبعات مخرب و منفی توسعه این شبکه بر سلامت انسان حیوان و محیط زیست و همچنین افزایش احتمال ابتلا به سرطان و بسیاری دیگر از بیماری‌های خطرناک خبر داده و به دولت های کشورهای مختلف در این زمینه هشدار داده بودند.
 
آنها بر این باورند که دولت‌های مختلف در سراسر جهان نیز به علت سودآوری و درآمدزایی بسیار بالایی که توسعه و راه اندازی این نسل از شبکه اینترنت پرسرعت برایشان به ارمغان می آورد، همچنان به همکاری با اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های تکنولوژی فعال در این حوزه ادامه می دهند.
 
این در حالیست که خیل عظیمی از کارشناسان فعال در حوزه فناوری نظر این دسته از منتقدان را قبول نداشته و با فرض اینکه فرکانس های شبکه ۵G نیز همچون نسل های قبل از آن تنها فرکانس‌های رادیویی هستند و وارد بافت های بدن انسان می‌شوند، این تئوری‌ها را رد می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.