تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 19, 2020
14:31 یکشنبه، 31ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110934

عرضه نرم‌افزارهای مدیریت منابع سازمانی و شهر الکترونیک بومی در کشور

 
 
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سامانه‌های نرم‌افزاری مدیریت اطلاعات مکانی (GIS) و زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) را عرضه کردند و کاربردی شدن این سامانه در سازمان‌ها موجب بی‌نیازی آنها از نرم‌افزارهای غیر ایمن خارجی خواهد شد.
 
 احسان فرشادی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در این شرکت توانستیم نرم‌افزارهایی تخصصی در حوزه‌های مدیریت منابع سازمانی و شهر الکترونیک را طراحی و پیاده‌سازی کنیم، گفت: داده‌ها و اطلاعات مکانی، از مهمترین و زیرساختی‌ترین نوع از داده‌ها، برای برنامه‌ریزی کلان ملی و سازمانی است و کاربرد این نرم‌افزار موجب بی‌نیازی سازمان‌ها از سامانه‌های نرم‌افزاری خارجی غیرایمن می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سـامانه جـامع نرم‌افـزاری مـدیریت اطلاعات مکانی این شرکت با نام GeoTajak  با تکیه بر ابزارهای متن باز و آزاد توسعه داده شد، ادامه داد: این سامانه محصولی است که شرایط توسعه قابلیت‌های کاربردی را دارد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به عدم وابستگی کشور به سامانه‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مالکانه خارجی اشاره کرد.
 
فرشادی ادامه داد:  این محصول با قابلیت‌ اسـتفاده از تکنولوژی‌هـای نــوین در حـوزه نرم‌افزارهــایی چون GIS، از جمله WebGIS و MobileGIS و با توانمندی بالایی در پیاده سازی GIS به عنوان یک زیرساخت سازمانی طراحی و تولید شده است.
 
مجری طرح از کاربردی شدن این سامانه در شهرداری‌ استان‌های یـزد، تـبریز، اهـواز، کاشـان، کرمانشـاه و سـمنان خبر داد و یادآور شد: شــرکت آب و فاضــلاب اســتان‌های همــدان، کرمــان، قم، ســمنان، کهگیلویه و بویراحمــد، زنجــان و فــارس هم مشتریان این سامانه ایرانی هستند.
 
وی ســامانه زیرســاخت حســاب آنلاین شهروندی شامل کیف پول شهروندی و ارائه خدمات شهروندی را از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان نام برد و گفت: همچنین سامانه مدیریت هوشمند آبیاری نیز به عنوان محصولی دیگر در حوزه شهر هوشمند وIOT در این دپارتمان طراحی و تولید شد و بــا مشــارکت یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در حوزه الکترونیک، در سال ۱۳۹۸ بصورت عملیاتی نصب شد و به بهره‌برداری رسید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.