تلفن همراه

گوشی

April 19, 2020
14:44 یکشنبه، 31ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110940

انتشار تصاویر و اطلاعاتی جدید از آیفون 12 پرو مکس 5G

 
 
اگرچه هنوز حدود پنج ماه به برگزاری کنفرانس اپل در ماه سپتامبر و زمان رونمایی از آیفون‌های جدید باقی مانده، اما اخیرا اطلاعات جدیدی از مدل‌های جدید آیفون 12، آیفون 12 پرو و بطور خاص آیفون 12 پرو مکس 5G به بیرون درز کرده است.
 
طبق افشاگری‌های دو منبع افشاگر Max Weinbach و EverythingApplePro، نسل جدید گوشی آیفون 12 پرو مکس 5G مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی عرضه خواهد شد، در حالی که مدل آیفون 11 پرو مکس سال قبل از نمایشگری 6.5 اینچی بهره می‌برد.
 
همچنین، تصاویر CAD طراحی شده از این گوشی حاکی از آن است که از با ابعادی معادل 160.84 در 78.09 میلیمتری و با ضخامت بدنه 7.39 میلیمتری عرضه خواهد شد. این یعنی، آیفون 12 پرو مکس 5G از لحاظ اندازه بزرگ‌تر و از لحاظ ضخامت نیز نازک‌تر از مدل سال قبل خواهد بود.
 
گفته می‌شود اپل امسال در مدل پیشرفته آیفون‌های جدید خود از فریم استیل کاملا صاف خواهد کرد و شاهد تغییری در طراحی پنل جلویی گوشی خواهیم بود. به طوری که حاشیه‌هایی باریک‌تر را برای دستگاه به ارمغان خواهد آورد و آن را از لحاظ ضخامت، هم‌تراز برخی از مدل‌های پرچمدار اندرویدی قرار می‌دهد.

میزان حاشیه نمایشگر در آیفون 11 پرو برابر با 2.5 میلیمتر بود که امسال این عدد در آیفون 12 پرو مکس 5G به 1.55 میلیمتر تقلیل خواهد یافت.
 
استفاده از یک ناچ کوچک‌تر
قطعا دستیابی به حاشیه‌هایی کمتر، بدون ایجاد تغییر در طراحی ناچ (بریدگی بالای صفحه نمایش) حاصل نخواهد شد. گفته می‌شود که اپل این روزها در حال تست دو مدل ناچ در آیفون‌های جدید خود است و هنوز مشخص نیست که کدامیک را برای این گوشی‌ها انتخاب خواهد کرد.

با این حال، در یک مورد شاهد کمتر شدن عرض ناچ هستیم که در کنار تغییراتی که در انحنای نمایشگر اضافه می‌شود، می‌تواند طراحی زاویه‌دارتر فریم را به دنبال داشته باشد. در طراحی دوم نیز اگرچه عرض ناچ تغییری نمی‌کند اما ارتفاع آن کم می‌شود. بنابراین، شاهد تغییراتی در فیس آیدی و دیگر سنسورهای تعبیه‌شده در این قسمت خواهیم بود.
 
بکارگیری دوربین پیشرفته‌تر با برآمدگی بزرگ‌تر
بدنه پشتی آیفون 12 پرو مکس 5G، تغییرات محسوسی را به خود خواهد دید و به یک سیستم دوربین پیشرفته‌تر مجهز خواهد بود. در این قسمت نیز از شیشه کاملا صاف استفاده شده که در لبه‌های کناری با اندک انحنایی همراه شده تا حس خوبی را در حین در دست گفتن گوشی، به کاربر القا کند.
 
ماژول دوربین آیفون 12 پرو مکس، از لحاظ ابعاد کمی‌بزرگ‌تر شده به طوری که عرض آن از 26.87 میلیمتر در مدل سال قبل به 31.75 میلیمتر رسیده است. همچنین در این گوشی از اسکنر لیدار استفاده شده که برای اولین بار در یک گوشی آیفون مشاهده می‌شود.

از دیگر نکات قابل‌توجه، افزایش برآمدگی دوربین است که از 1.21 به 1.26 میلیمتر افزایش یافته است. البته اپل از طریق کاهش برآمدگی حلقه‌های دوربین هر یک از سنسورها، سعی کرده تا حدی از این برآمدگی بکاهد؛ کاری که پیشتر در آیپد پرو جدید نیز انجام داده بود. به نظر می‌رسد که مهندسان اپل امسال از سنسورهای دوربین بزرگ‌تری نیز در آیفون 12 پرو مکس 5G به منظور ارتقای قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری استفاده خواهند کرد.
 
استفاده از اسمارت کانکتور
تصاویر منتشرشده از آیفون 12 پرو مکس نشان می‌دهد که این گوشی احتمالا به درگاه جدید و البته کوچک‌تر اسمارت کانکتور مجهز خواهد بود. قابلیتی که پیش از این در آیپد پرو استفاده شد و این بار احتمالا راه خود را به بزرگ‌ترین آیفون امسال باز خواهد کرد. همچنین در قسمت پایینی بدنه گوشی، درگاه لایتنینگ و اسپیکر دستگاه تعبیه خواهند شد که گفته می‌شود این اسپیکر قادر به ارائه صدایی تا 15 درصد بلندتر و دامنه دینامیکی بهتر است.
 
طبق آخرین شنیده‌ها، آیفون 12 پرو مکس 5G در رنگ‌های خاستری، طلایی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد برخی منابع خبری نیز از عرضه این گوشی در رنگ سبز نیز خبر داده‌اند که قرار است جایگزین نسخه آبی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.