اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 19, 2020
22:03 یکشنبه، 31ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110949

پخش غیرانحصاری؛ شرط تلویزیون برای تبلیغ اکران اینترنتی فیلم‌ها

ساترا در بیانیه‌ای عنوان کرد که اگر فیلم‌های سینمایی در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی به نحو «غیرانحصاری» اکران شوند، می‌توانند از ظرفیت تبلیغات در رسانه ملی بهره‌مند شوند.
 
سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی طی بیانیه‌ای از اعطای تسهیلات به فیلم‌های سینمایی در حال اکران در رسانه‌های صوت و تصویر خبر داد.
 
در متن بیانیه ساترا آمده است: در روزهایی که کشور و جهان با معضل بیماری کرونا روبه‌رو است، صنعت سینما نیز از این مسئله متأثر شده است. ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، منجر به اکران نشدن فیلم‌های سینمایی در سالن‌های سینما شده که می‌تواند منجر به لطمه جدی به تولیدکنندگان فیلم شود.
 
در این شرایط اهمیت رسانه‌های صوت و تصویر به‌عنوان بستری برای نمایش و اکران فیلم‌های سینمایی، بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. خانواده رسانه‌های صوت و تصویر می‌توانند به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنند و در راستای رسیدن به سهم حداکثری محتوای ایرانی گام بردارند. همچنین در صورت تجربه موفق اکران فیلم‌های سینمایی در سامانه‌های برخط ممکن است اکران فیلم‌های سینمایی در آینده نزدیک دستخوش تغییر شود.
 
ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه ضمن استقبال از اکران فیلم‌های سینمایی از طریق سامانه‌های صوت و تصویر کشور، همچنین با محترم شمردن قراردادهای دوطرفه میان تهیه‌کنندگان و سامانه‌های پخش محتوای صوتی و تصویری، اعلام می‌دارد در راستای انجام وظایف ذاتی خود، ایجاد شرایط برابر برای همه سرویس‌های دارای مجوز، جلوگیری از شکل‌گیری رفتارهای ضدرقابتی و تبدیل محدودیت اکران به فرصت توسعه متوازن کل صنعت رسانه‌های فراگیر را جزو سیاست‌ها و راهبردهای مدنظر خود قرار می‌دهد.
 
در این راستا، بر اساس توافق ساترا و اداره کل بازرگانی رسانه ملی، در صورتی که فیلم‌های سینمایی در ایام تعطیلی سینماها در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی اکران شوند و در زمان اکران به نحو «غیرانحصاری» و از طریق تعداد قابل توجهی از رسانه‌های دارای مجوز قابل دسترس برای عموم باشند، می‌توانند از امکانات تسهیل‌گرایانه تبلیغات فیلم‌های سینمایی در رسانه ملی بهره‌مند شوند.
 
ساترا همچنین تلاش خود را برای حفظ مالکیت معنوی فیلم‌ها به صورت مسئولانه پیگیری می‌کند. لذا همانگونه که در روزهای گذشته از انتشار فیلم‌های اکران‌شده در رسانه‌ها به صورت غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است در روزهای آتی نیز همین رویه با شدت و دقت دنبال می‌شود تا زمینه معماری و شکل‌گیری اقتصاد اکران در سامانه‌های صوتی و تصویری به درستی صورت پذیرد.
 
امید است تجربه موفق اکران فیلم‌های سینمایی در سامانه‌های صوتی و تصویری، موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر این صنعت شود و شاهد دسترسی کاربران به محتواهای متنوع ایرانی در سامانه‌های صوتی و تصویری داخلی باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.