تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 20, 2020
11:13 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 110955

قم استان پیشرو در زمینه پنجره واحد خدمات در کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، قم را پیشرو در زمینه پنجره واحد خدمات در کشور است.
 
محمدرضا گروسی با اشاره به اهمیت ترویج خدمات الکترونیکی اظهارکرد: الکترونیکی کردن خدمات یکی از دغدغه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوده که از شهریورماه پیگیر عملیاتی شدن این بخش بوده‌ایم تا بتوانیم آمدوشدهای غیرضروری را مدیریت کرده و خدمات به‌روز و غیر حضوری به شهروندان ارائه دهیم.
وی اجرایی شدن 6 فرم و پلتفرم را دستاوردی قابل‌توجه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه طراحی 6 فرم و پلتفرم‌های مختلف که جزو موارد مرتبط با دستگاه‌های  اجرایی بوده انجام‌شده  و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در قالب میز خدمت الکترونیکی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در قالب میز خدمت الکترونیکی به همه دستگاه‌ها  به‌خصوص دستگاه‌های مرتبط به استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها ابلاغ و می‌توانیم بگوییم اجرایی نیز شده و در اجرای پنجره واحد خدمات استان و پرتابل دولتی جز یکی از استان های  پیشرو در کشور هستیم.
وی توسعه شبکه دولت به‌عنوان زیرساخت و سامانه امن بین دستگاه‌های اجرایی را از نکات مهم خواند و افزود: توسعه شبکه دولت در بخش‌های امنیتی و موارد خاص نظارتی یکی از دغدغه‌های مهم استانداری قم بوده که خوشبختانه با همکاری اداره فناوری اطلاعات در سطح استان و کشور انجام و زیرساخت‌ها برای همه دستگاه فراهم‌شده و جز چند استان برتر در کشور محسوب می‌شویم.
گروسی اصلاح و الکترونیکی کردن فرایند بین دستگاه‌های اجرایی  استان و همچنین توسعه نگهداری سامانه استعلام‌های بین 126 دستگاه و دستگاه‌های بهره‌بردار را یکی از اقدامات قابل‌توجه استان اعلام و بیان کرد: در مواردی نیز مانند فرایند راهبری طرح حذف تصویر شناسنامه و کارت ملی در کشور، استان قم پیشرو بوده است.
وی بازدید سرزده و مستمر از ادارات و دستگاهها را در افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم بسیار مؤثر خواند  و تأکید کرد: بازدیدهای مستمر از دستگاه‌های مرتبط و نظارت بر میز خدمت الکترونیکی و مواردی از این قبیل  در حوزه معاونت توسعه جزء برنامه‌های مستمر محسوب شده و با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده مورد رضایت مردم واقع که این مهم ادامه پیدا خواهد کرد .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.