فناوری اطلاعات

جذب سرمایه ۴ میلیارد تومانی برای استارت‌آپ ابری «دیدار»

منبع: پیوست
 
 
دیدار به عنوان یک نرم‌افزار CRM ابری برای کسب‌وکارهای متوسط و کوچک، توانسته ۴ میلیارد تومان سرمایه جذب کند. آنطور که مدیرعامل دیدار به پیوست می‌گوید قرار است این جذب سرمایه برای توسعه زیرساخت‌های بخش نرم‌افزار دیدار،‌ توسعه بازار و مارکتینگ استفاده شود.
 
 حمید محمودزاده، مدیرعامل استارت‌آپ ابری دیدار که به گفته خودش بیش از یکسال است که به صورت جدی در حالا ارائه سرویس به کسب‌وکارهاست، اعلام می‌کند که یک سرمایه‌گذار فرشته (Angel Investor) با خرید ۱۹درصد سهام نرم‌افزار CRM دیدار این میزان سرمایه‌گذاری را روی این شرکت انجام داده است.
 
محمودزاده در مورد جزییات این جذب سرمایه‌گذاری به پیوست گفت: «از حدود ۱ ماه پیش و با کمک مشاور جذب سرمایه‌گذاری که در این زمینه داشتیم، توانستیم ۴ میلیارد تومان در ازای ۱۹ درصد سهام شرکت از طریق یک سرمایه‌گذار فرشته جذب کنیم.» او با اشاره به اینکه روند روبه‌رشد و پله‌به‌پله این استارت‌آپ ابری باعث جذابیت دیدار برای سرمایه‌گذاری شده است ادامه داد: «دیدار در حدود ۴ سال پیش فرایند توسعه خودش را پشت سر گذاشت و از یک سال و ۲ ماه پیش ما به صورت جدی وارد بازار و ارائه سرویس به کسب‌وکارها شدیم. حالا هم در شرایطی هستیم که درآمدمان می‌تواند میزان هزینه‌های ما در این بازار را پوشش دهد. بنابراین این شرایط در کنار اینکه مشتریان ما هم از سرویس راضی هستند سبب جذابیت دیدار برای سرمایه‌گذاری شد.»  آنطور که او می‌گوید هم‌اکنون دیدار به عنوان نرم‌افزار CRM بر پایه ابر، ۴۰۰ مشتری فعال از کسب‌وکارهای مختلف دارد.
 
محمودزاده در پاسخ به این سوال که سرمایه جذب شده قرار است برای چه کاری در این استارت‌آپ مورد استفاده قرار بگیرد گفت: «هدف اصلی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با این سرمایه‌گذاری آن را انجام دهیم توسعه بازار و تمرکز روی بخش مارکتینگ شرکت است. البته بخشی از این سرمایه نیز برای توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری دیدار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.» او معتقد است که این جذب سرمایه می تواند نویدبخش این موضوع باشد که رفته رفته سرمایه گذاران اقدام به ورود منابع خود به کسب­وکارهایی خواهند کرد که گام­های گذار از شرایط رکود فعلی را می­پیمایند.
 
دیدار یک نرم‌افزار CRM ابری مخصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است و به نوعی تمرکز اصلی آن  روی همین نرم‌افزار است که یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود و در بخش فروش شرکت‌ها، به این منظور که بتوانند فروش بیشتری داشته باشند،کاربرد دارد.

​​