اپراتورها

تلفن همراه

April 20, 2020
13:03 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 110968

مدیرعامل رایتل: بدون باندهای 700 و 800 مگاهرتز دسترسی همگانی به سرعت 10 مگابیت غیرممکن است

ICTna- مدیرعامل رایتل اعلام کرد: باتوجه به اینکه در سند بالادستی شبکه ملی اطلاعات حداقل سرعت پهنای باند مشترکین 10 مگابیت بر ثانیه تعیین شده، بدون باندهای 700 و 800 مگاهرتز، دسترسی همگانی به این سرعت غیرممکن است.
Rezakhah 1.jpg
یاسر رضاخواه در گفت و گو با آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) با اعلام این مطلب افزود: ترافیک در سلول های مخابراتی باید با باندهای فرکانسی مختلفی مدیریت شود و در غیر این صورت نمی توان تجربه مشتری مطلوبی را ایجاد کرد. 
به گفته او، بر همین اساس مشترکانی که در لبه های سلول های مخابراتی قرار دارند، بدون برخورداری از باند 700 و 800 مگاهرتز نمی توانند به حداقل سرعت 10 مگابیت بر ثانیه تعیین شده در اسناد شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند.
رضاخواه گفت: درحال حاضر مردم برای آموزش، دورکاری و سرگرمی اینترنت مصرف می کنند و با افزایش ترافیک مصرفی، شبکه دچار مشکل شده و نارضایتی مردم افزایش یافته است.
او افزود: 80 درصد ترافیک درون شبکه رایتل مربوط به ویدئو است و هیچ محتوای دیگری هیچ وقت به این عدد نخواهد رسید، ضمن اینکه بیشترین رشد ترافیک هم در این حوزه اتفاق می افتد. از آنجایی که کاربران ویدیو را درون ساختمان می بینند و درون ساختمان دانلود می کنند، این پوشش درون ساختمانی است که مشکل ایجاد کرده است تا سرعت خوبی در اختیار مردم قرار نگیرد.
به گفته مدیرعامل رایتل، عمده مشترکینی که مشکل سرعت دارند، محل زندگی شان در لبه های سلول های مخابراتی است و وقتی ما از باندهای پایین تر همچون 700 و 800 مگاهرتز استفاده کنیم، می توانیم پوشش درون ساختمانی مطلوبی در لبه های سلول های مخابراتی را با باندهای زیر یک گیگاهرتز به دلیل ضریب نفوذ بالایی که دارند، ایجاد کنیم. این درحالی است که در همه جای دنیا از این باندها برای ارتقای پوشش درون ساختمانی در لبه های سلول های مخابراتی استفاده می شود.
او اظهار داشت: کسی که چند سال از عمرش را در طراحی شبکه های ارتباطی گذرانده باشد و چهار تا سایت BTS، آنتن مخابراتی و سلول های کندو مانند مخابراتی را دیده باشد، متوجه می شود که بزرگ ترین چالش اپراتورها ایجاد کیفیت خوب در Cell Edge است. پوشش در منطقه مرز بین دو آنتن (Cell Edge Coverage) بزرگ ترین چالش هر اپراتوری است و در شهری با مختصات تهران که از بالای شهر تا پایین شهر 700 متر اختلاف ارتفاع وجود دارد، در ارایه سرویس مداخله کرده و مدیریت توان مصرفی سایت ها را به چالش می کشد. 
رضاخواه افزود: برای اینکه سرویس بهینه ارایه دهیم و بهترین کیفیت اینترنت موبایل در اختیار مردم قرار بگیرد، باندهای 700 و 800 می توانند چالش های موجود را برطرف کنند در غیر این صورت با افزایش شدید ترافیک مصرفی نمی توان تجربه مشتری خوبی ایجاد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.