اپراتورها

تلفن همراه

April 20, 2020
14:27 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 110972

راهنمای ثبت نام سیمکارت رایگان سرپرست خانوارها؛ همراه اول، ایرانسل و رایتل

 
 
وزیر ارتباطات در پی تشکیل صف در دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام سیم‌کارت توسط متقاضیان وام یک‌میلیونی دستور داد از مردم آن‌لاین ثبت‌نام شود و با پست سیم‌کارت به منازل آن‌ها ارسال شود.
پیرو اعلام دولت برای ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی بصورت وام به سرپرست خانوار‌های یارانه بگیر و با توجه به اینکه یکی از شرایط ثبت نام جهت دریافت این وام، داشتن سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار عنوان شده بود و باتوجه به اینکه تعداد زیادی از سرپرستان خانوارها یارانه بگیر فاقد سیمکارت بودند شاهد شکل گیری ازدحام زیادی در دفاتر پیشخوان بودیم که با مصوبه دولت در راستای فاصله گذاری هوشمند مغایرت داشت.
 
 
تصویری از ازدحام جمعیت جلوی یکی از دفاتر پیشخوان
 
 
دستور وزیر ارتباطات برای برچیدن صف خرید سیم‌کارت و انجام ثبت‌نام آن‌لاین
 
پس از شکل گیری صف‌های طویل جلوی دفاتر پیشخوان وزیر ارتباطات به اپراتورها دستور داد این روند را متوقف و آن‌لاین ثبت‌نام کنند.
 
«محمدجواد آذری جهرمی» در توئیتر خود نوشت: «آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه‌ سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الآن باید این فرآیند، متوقف شود.»
 
وی افزود: از مردم آن‌لاین ثبت‌نام کنید و با پست، سیم‌کارت را به منازل آن‌ها برسانید. ‌خدمت‌رسانی خود به مردم باید منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.
 
با توجه به شرایط ذکر شده و در راستای کمک به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و تسهیل شرایط دریافت سیم‌کارت برای متقاضیان اپراتورهای تلفن همراه شرایطی ثبت نام اینترنتی و تحویل سیمکارت از طریق پست را فراهم کردند که در ادامه شرایط و نحوه ثبت نام هر کدام از اپراتورها را بررسی می کنیم.
 
 
سیمکارت رایگان همراه اول
 
در پی ازدحام متقاضیان در برخی مراکز فروش و خدمات تلفن همراه، اپراتور اول اعلام کرد تا هر زمان که مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی تمدید شود، طرح اهدای سیم‌کارت رایگان توسط همراه اول نیز تمدید خواهد شد.
همچنین با توجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان، همراه اول تاکید کرده متقاضیان دریافت سیم‌کارت، از طریق فروشگاه اینترنتی همراه اول به نشانی shop.mci.ir، نسبت به ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری رایگان خود اقدام و از مراجعه حضوری به دفاتر فروش پرهیز کنند.
گفتنی است طبق اعلام شرکت پست، سیم‌کارت‌های ثبت نام شده در اسرع وقت تحویل خواهد شد.
 
 
 
ایرانسل هم سیمکارت رایگان می دهد
 
روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی خود به سرپرستان خانواری که سیم‌کارتی به نام خود ندارند، سیم‌کارت رایگان می‌دهد.
متقاضیان واجد شرایط فوق می‌توانند صرفاً با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل به نشانی shop.irancell.ir، از طریق بخش «سیم‌کارت» و گزینۀ «سیم‌کارت اعتباری رایگان برای سیم‌کارت اولی‌ها» درخواست خود را ثبت و سیم‌کارت خود را از طریق شرکت پست در محل مورد نظرشان دریافت کنند.
 
طرح فوق فقط از طریق فروشگاه اینترنتی ایرانسل اجرا می‌شود و امکان دریافت سیم‌کارت با مراجعۀ حضوری به فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های مجاز یا مراکز ارتباط با ایرانسل میسر نیست.
 
ثبت‌نام و ارسال این سیم‌کارت رایگان است و از این بابت هزینه‌ای از مشترکان ایرانسل دریافت نمی‌شود.
 
 
 
 
سیمکارت رایگان + هدیه رایتل به سرپرست خانوارها فاقد سیمکارت
 
رایتل هم برای سرپرستان خانور که فاقد سیمکارت هستند سیمکارت رایگان به همراه 6 ماه خدمات هدیه ارائه می دهد.
 
مشخصات بسته آغازین
 
jg.PNG
 
*هدایای مکالمه درون شبکه و اینترنت در ۶ دوره ۳۰ روزه تخصیص می‌یابد و فقط قابل استفاده در همان دوره است. علاوه بر هدایای فوق می‌توانید از اپلیکیشن‌های منتخب رایتل تا سقف ۱ گیگابایت، بدون هزینه و به مدت ۱۸۰ روز بهره‌مند شوید.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.