تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

April 21, 2020
16:30 سه شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111033

احمد معتمدی: برای 5G و IoT باید باندهای 700 و 800 مگاهرتز خالی شوند

ICTna- یک عضو کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: باید باندهای مختلف در فرکانس های مختلف به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرند ضمن اینکه برای نیاز آینده به 5G، IoT و خیلی چیزهای دیگر باید باندهای 700 و 800 مگاهرتز خالی شوند.
 
احمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) افزود: در سال های اخبر از باندهای فرکانسی مختلفی برای توسعه نسل های سوم و چهارم تلفن همراه و دیگر ارتباطات اینترنتی استفاده شده است و تقریبا همه باندها پر شده اند.
او گفت: باندهای 700 و 800 مگاهرتز باندهای اقتصادی تری هم هستند و با هزینه کمتر می توان روی آنها سرویس ارایه داد بطوریکه تجهیزاتی که در این باندها مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به باندهای بالاتر خیلی ارزان تر هستند.
معتمدی افزود: با دیجیتالی شدن فرستنده های تلویزیونی این باندها خالی شده اند و وقتی باندی خالی می شود، بهتر است به صورت بهینه از آنها استفاده شود و به نظر من کار عاقلانه ای است که از این باندها به صورت بهینه برای سرویس های جدید استفاده شود.
به گفته رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر، اینترنت اشیا (IoT) سرویس جدیدی است که باندهای 700 و 800 به دلیل برد بیشتری که دارند، می توانند به توسعه سریع این سرویس کمک زیادی کنند.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فناوری های جدید در باندهای پایین تر استفاده می شوند، گفت: آزادسازی این باندها از سوی صدا و سیما به لحاظ هزینه تمام شده، تاثیر زیادی روی هزینه تمام شده سرویس نهایی که مشترکین دریافت خواهند کرد، خواهد داشت چراکه وقتی هزینه تمام شده ارایه خدمتی پایین باشد، سرویس ارزان تری هم در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.