تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 21, 2020
16:54 سه شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111036

مودیان اعتراض خود را در سامانه مودیان ثبت می‌کنند

 
 
شکایت در مورد امور مالیاتی از سوی مودیان پس از آماده‌سازی سامانه مودیان مالیاتی از سوی مودیان در این سامانه ثبت خواهد شد و دیگر شکایت‌ها به صورت کاغذی به ثبت نمی‌رسد.
 
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (۲ اردیبهشت‌ماه) در جریان بررسی لایحه «مالیات برارزش افزوده» در مورد نحوه ثبت شکایت‌ها در امور مالیاتی تصمیم‌گیری کردند و طبق آن پس از راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی، مودیان باید شکایت‌های خود را از این طریق ثبت کنند.
 
نمایندگان مجلس امروز ماده ۶۰ این لایحه را تصویب کردند، این ماده قرار است جایگزین ماده (۲۴۴) قانون مالیات‌‌های مستقیم و تبصره‌های آن شود و به قانون مالیات برارزش افزوده تسری پیدا کند.
نمایندگان در این ماده اعضای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و ساز وکار فعالیت این هیات‌ها را مشخص کردند. آنها همچنین در تبصره‌های این ماده کارکرد جدید برای سامانه مودیان تعیین کردند. به این ترتیب ارائه هرگونه لایحه به هیا‌ت‌های حل اختلاف، مشاهده اسناد، مدارک و اطلاعات موردنیاز، ابلاغ تاریخ جلسات هیات، اطلاع از نتایج دادرسی و هرگونه اطلاعات دیگر در خصوص پرونده دادرسی مالیاتی از طریق سامانه مودیان انجام می‌شود.
سال ۹۷ در جریان بررسی لایحه «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی را موظف کردند تا سامانه مودیان را راه‌اندازی کند و کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی و مشمول قانون مالیات‌های مستقیم موظف شدند که در سامانه مودیان مالیاتی ثبت‌نام کنند.
سال گذشته نیز نمایندگان در ماده ۲۵ لایحه «مالیات بر‌ارزش افزوده» ساز وکار فعالیت مودیان در سامانه مودیان را بررسی و تصویب کردند. براساس آن پس از استقرار سامانه مودیان فعال بودن کارپوشه مودی در سامانه مزبور به این معنی است که او از نظر سازمان شرایط لازم برای دریافت مالیات از خریداران را دارد. در صورتی که مودی شرایط لازم برای دریافت مالیات را از دست بدهد سازمان موظف است بلافاصله کارپوشه وی را در سامانه مودیان غیرفعال کند.
حال با تصویب ماده ۶۰ لایحه «مالیات برارزش افزوده» مودیان می‌توانند اعتراض‌های خود را نیز در این سامانه ثبت کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.