تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 22, 2020
11:49 چهارشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111058

نمایشگاه IFA به شکل حضوری برگزار نمی‌شود؛ احتمال برگزاری آنلاین مطرح شد

 
 
نمایشگاه ایفا (IFA)، از قدیمی ترین نمایشگاه‌های لوازم الکترونیک که هر سال در برلین برگزار می‌شود، آخرین رویدادی است که شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری آن به شکل حضوری می‌شود. برگزارکنندکان از احتمال برگزاری این رویداد به شکل اینترنتی خبر می‌دهند.
 
برگزارکنندگان نمایشگاه ایفا روز سه شنبه در چند توییت اعلام کردند که این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ با «کانسپت نوآورانه» برگزار خواهد شد. آن‌ها توضیحات بیشتری در رابطه با نحوه برگزاری ندادند و گفتند که در آینده اطلاعات بیشتری را منتشر خواهند کرد. احتمالاً منظور آن‌ها از کانسپت نوآورانه، برگزاری نمایشگاه به شکل دیجیتالی است.
 
ایفا تنها نمایشگاهی نیست که ویروس کرونا مانع از برگزاری حضوری آن می‌شود. اواخر بهمن ماه سال قبل کنگره جهانی موبایل یا همان MWC، اولین نمایشگاهی بود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.
 
برگزارکنندگان ایفا به جزئیات برگزاری نمایشگاه اشاره‌ای نکردند و در حال حاضر معلوم نیست این رویداد با شرکت کنندگان کمتر برگزار می‌شود و یا کاملاً در فرمت دیجیتالی ارائه خواهد شد. به احتمال فراوان این رویداد نیز به سرنوشت نمایشگاه MWC دچار می‌شود و به طور کامل کنسل خواهد شد.
 
این تصمیم پس از ممنوعیت برگزاری تمام رویدادهای بزرگ با بیش از ۵ هزار شرکت کننده تا ۲۴ اکتبر (۳ آبان) توسط دولت آلمان گرفته می‌شود. تاکنون چندین رویداد دیگر از جمله ماراتن برلین نیز به خاطر کرونا لغو شده‌اند.
 
با اینکه نمایشگاه ایفا به بزرگی نمایشگاه‌های CES یا MWC نیست، اما با این حال رویداد مهمی برای شرکت‌های تولیدکننده لوازم الکترونیکی، خصوصاً شرکت‌هایی که لوازم خانگی و کامپیوتر می‌فروشند، به شمار می‌رود.
 
معمولاً در این رویداد شرکت‌های تولید کننده موبایل هم حضور پیدا می‌کنند و سامسونگ در گذشته محصولات مهمی را در آلمان معرفی کرده است. این سازنده کره‌ای در نمایشگاه سال قبل نسخه اصلاح شده گلکسی فولد و اولین تلویزیون OLED با آمازون الکسا را در کنار چند محصول دیگر معرفی کرد.
 
نمایشگاه ایفا همانند دیگر نمایشگاه‌های فناوری، مکان با اهمیتی برای مدیران شرکت‌ها هم هست تا با یکدیگر دیدار کرده و قرارداد امضا کنند.
 
در نمایشگاه ایفا سال گذشته ۲ هزار شرکت حضور داشتند. این نمایشگاه معمولاً نزدیک به ۲۰۰ هزار بازدیدکننده دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.