تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 22, 2020
15:02 چهارشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111068

۱۱هزار کیلومتر، روایت تاریخی دیجیتال

 
 
سازمان فناوری اطلاعات، وزارت میراث فرهنگی، اپراتورها، پلتفرم‌ها در همکاری با یکدیگر قرار است ۱۱ هزار کیلومتر روایت تاریخی را به شیوه دیجیتال در دسترس کاربران قرار بدهند؛ این روایت تاریخی از اهواز آغاز خواهد شد.
 
مراسم معرفی طرح «۱۱هزار کیلومتر مسیر در خانه؛ سفر به میراث جهانی» امروز -چهارشنبه- با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به منظور بازدید آنلاین عموم از میراث فرهنگی و مراکز دیدنی کشور با راهنمایی آنلاین کارشناسان در شرایط کرونایی حاضر، در محل عمارت شمس العماره برگزار شد.
 
معاون وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: هر روز یک ساعت از این روایت تاریخی ۱۱هزار کیلومتری میراث‌های فرهنگی، از طریق پلتفرم‌هایی که در این پروژه مشارکت دارند پخش می‌شود. روایت دیجیتالی این مسیر به شکل‌گیری همکاری خوبی بین دولت و بخش خصوصی منجر شده است.   
 
«امیر ناظمی» درباره چرایی انجام این کار افزود: کرونا چالش سخت جهانی است که در برخی موارد منجر به خلاقیت شده است. در ایام عید برنامه بازدید آنلاین از موزه‌ها را به شکل پایلوت به مرحله اجرا درآوردیم. در این مدت پخش مستقیم از۳۰۰ موزه را انجام دادیم. این کار بیش از برآورد ما مورد استقبال قرار گرفت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آن را ادامه بدهیم و به کارهای بزرگ‌تر فکر کنیم.
 
رییس سازمان فناوری افزود: در دو هفته تاریخی که بین روزهای حفاظت از بنا و محوطه‌های تاریخی و روز موزه‌ها قرار گرفته‌ است برنامه روایت آنلاین سفر به میراث جهانی را انجام خواهیم داد. ضمن این که در آینده قصد داریم با همکاری میراث فرهنگی آرشیو دیجیتال منابع و میراث فرهنگی را نیز تهیه و این مکان‌ها را با شبیه‌سازی و استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در دسترس مردم قرار بدهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.