مخابرات فضایی

April 23, 2020
7:40 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111078

پاسخ جهرمی به خبرنگار آسوشیتدپرس درباره پرتاب ماهواره نظامی سپاه

محمد جواد آذری جهرمی به پرسش‌های خبرنگار آسوشیتدپرس درباره پرتاب ماهواره نظامی سپاه در توئیتر پاسخ داد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. پرتاب این ماهواره که نخستین ماهواره نظامی ایران در فضا است بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است و هنوز بسیاری در شوک پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره توسط ایران به سر می‌برند.
 
 
پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور " جون گامبرل "، خبرنگار خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس دو پرسش را از وزیر ارتباطات در مورد پرتاب این ماهواره نظامی ایران در توئیتر مطرح کرد. این خبرنگار در توئیتر از جهرمی پرسید: «من بر این باور بودم که برنامه فضایی ایران فقط بصورت غیرنظامی بوده، چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بطور جداگانه دارای برنامه فضایی هست؛ و سوال دوم، ماهواره نور چه کاربرد نظامی خواهد داشت؟».
 
وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به پرسش‌های این خبرنگار نوشت: «برنامه‌ی فضایی ایران صلح آمیز است. بخشی از برنامه صلح آمیز ایران، غیرنظامی است که توسط دولت دنبال می‌شود. بخشی هم صلح آمیز دفاعی است که طبعا بوسیله نیرو‌های مسلح پیگیری می‌شود. درباره جزییات ماهواره‌ی نور هم سپاه پاسداران در صورت صلاحدید، اطلاع رسانی خواهد کرد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.