تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 23, 2020
12:22 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111086

‌حمایت از ۳ حوزه استارت آپی زیان دیده از بحران کرونا

 
 
‌مجری طرح حمایت از کسب و کارهای نوپای فاوا در سازمان فناوری اطلاعات از شناسایی سه حوزه فعالیت استارت آپ هایی که در بحران کرونا بیشترین صدمه را دیدند و حمایت از آنها خبر داد.
 
‌سعید روشنی با اشاره به تصمیم کارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات مبنی بر ارائه تسهیلات به کسب و کارهای نوپای زیان دیده از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: برای حمایت از این کسب و کارهای متضرر شده ۳۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که قابل افزایش است.
 
وی گفت: به محض شیوع ویروس کرونا سه حوزه که بیشترین میزان صدمه را به واسطه شرایط پیش آمده قرنطینه دیدند شناسایی کردیم که به نظر می‌رسد بیشترین میزان صدمه مربوط به پلتفرم‌های تحویل غذا، فروش خدمات بلیت، تور و گردشگری و حوزه خدمات در محل می‌شود.
 
روشنی ادامه داد: در این راستا از این کسب و کارها خواستیم در صورت تمایل لیست بیمه پرسنل و کد کارگاهی خود را به این شرط که پرسنل خود را تعدیل نکنند به ما ارائه دهند. در این صورت به ازای سه ماه حقوق هر پرسنل (حدود ۱۰ میلیون تومان) به کسب و کارها وام با بازپرداخت ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.
 
مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه تا هفته گذشته تعداد کل درخواست‌ها حدود ۸۹ درخواست بود، افزود: البته بخش عمده‌ای از این درخواست‌ها شامل سه حوزه مدنظر نبوده و تاکنون با بررسی‌های مداوم از طریق کارگروه وام وجوه اداره شده به ۶ استارت آپ تأیید شده این تسهیلات تعلق گرفت.
 
وی گفت: هم اکنون در مرحله دوم بررسی درخواست‌ها هستیم و پس از بررسی لیست مورد نظر را برای تأیید کارگروه ارائه می‌دهیم که پس از تأیید به سرعت دستورالعمل آن منتشر و ارائه تسهیلات ابلاغ خواهد شد.
 
مجری طرح نوآفرین در سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پیمایش وضعیت هر کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات در بحران کرونا اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم تا علاوه بر سه حوزه مذکور، مدل حمایتی مان را برای سایر کسب و کارهای متضرر شده از بحران کرونا نیز اعمال کنیم و با توجه به این پیمایش به زودی لیست جدیدی از کسب و کارهای واجد شرایط دریافت و این تسهیلات را اعلام می‌کنیم.
 
به گفته وی پیمایش انجام شده نشان می‌دهد صدمه این بخش الزاماً ناشی از کاهش تعداد مشتریان نیست و زنجیره ارزش کسب و کارها نیز با مشکل مواجه شده است اما از سوی دیگر عده‌ای از کسب و کارها در این شرایط در حال رشد هستند. برای مثال پلتفرم‌های مربوط به پزشکی آنلاین و خدمات ویدئویی رشد بالایی را در این مدت تجربه کرده اند.
 
روشنی افزود: هم اکنون ۳۰ میلیارد تومان منابع برای حمایت از این کسب و کارها در نظر گرفته شده که قابل افزایش خواهد بود. حداکثر میزان پرداخت به یک کسب و کار مبلغ دو میلیارد تومان است که با بازپرداخت ۱۲ درصد به شرکت‌های واجد شرایط تعلق می‌گیرد.
 
وی گفت: به واسطه همکاری صورت گرفته با صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌هایی که واجد شرایط دریافت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هستند از این صندوق وام دریافت می‌کنند و تسهیلات کمتر از این میزان، از محل وام وجوه اداره شده برای شرکت‌ها تأمین می‌شود در همین حال یک دوره ۱۲ ماهه تنفس برای بازپرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.