بازی

فناوری اطلاعات

April 23, 2020
12:43 پنجشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111093

کانال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شبکه دانش‌آموزی «شاد» تشکیل می‌شود

کانال رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شبکه دانش‌آموزی «شاد» تشکیل می‌شود. به گفته معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، آنها قرار است در این کانال محتواهای آموزشی در حوزه بازی‌سازی و سواد بازی که زیرمجموعه سوادرسانه‌ای محسوب می‌شود، را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.
 
سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد این کانال و جزئیات محتواهایی که قرار است در آن منتشر شود، به پیوست گفت: «دی ماه سال گذشته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش توافقنامه‌ای امضا کرد. براساس این توافقنامه کارگروه مشترکی تشکیل و قرار شد در حوزه‌های مختلف این دو نهاد فعالیت‌های مختلف انجام دهند.»
او ادامه داد: «با شیوع کرونا در کشور وزارت آموزش و پرورش برای بحث آموزشی شبکه دانش‌آموزی «شاد» را راه‌اندازی کرد. ما فکرکردیم که در قالب یک کانال در این شبکه بتوانیم یکسری محتواهای آموزشی در حوزه بازی‌سازی و سواد بازی که زیرمجموعه سواد رسانه‌ای محسوب می‌شود، را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.»
به گفته سیدحسینی چون انیستیتو ملی بازی‌سازی این محتواها را از قبل تولید کرده بود، محتواهای آموزش بازی‌‌سازی برای انتشار تقریبا آماده هستند. او همچنین تاکید کرد: «در کنار تولید و انتشار این محتواها، یکسری انیمیشن‌های آموزشی به تازگی تولید شده است که در این کانال منتشر می‌کنیم. در این کانال همچنین بازی‌هایی که موضوعات آموزشی دارند یا موضوعاتی مرتبط با آموزش‌های عمومی یا در حیطه آموزش‌های موردنظر آموزش و پرورش هستند رامعرفی خواهیم کرد. قرار است کمپین‌هایی ایجاد کنیم و به صورت رایگان در اختیار بچه‌ها قرار دهیم و در این میان جوایزی هم به آنها تعلق بگیرد.»
او در ادامه همچنین بیان کرد: «تصمیم داریم تا در این کانال مجموعه اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌هایی که مرتبط با مضمون شبکه شاد است را ارائه ‌دهیم تا در در خلال سرگرمی مطالب آموزشی هم فرابگیرند.»
 
 
براساس گفته‌های سیدحسینی این کانال قرار است تشکیل شود؛ اما اگر برای تشکیل آن تاخیری ایجاد شد یا نیاز به دریافت مجوزی بود، بنیاد ملی بازی‌ها می‌تواند به صورت موقت از کانال‌های معاونت پرورشی برای انتشار محتواها استفاده کند.
او در پاسخ به این سوال که آیا فراگرفتن محتواها برای دانش‌آموزان اجباری است یا اختیاری بیان کرد: «محتواهای بنیاد ملی بازی‌ها اجباری نیست و مباحث فوق برنامه است که در خلال سرگرمی به بچه‌ها آموزش هم داده می‌شود و فکر می‌کنم برای آنها جذاب باشد.»
 
وزارت آموزش و پرورش اواخر فروردین‌ماه سال جاری شبکه اجتماعی «شاد»  را طی توافقنامه‌ای با همراه اول راه‌اندازی کرد. براساس آخرین آمار منتشر شده از سمت وزارت آموزش و پرورش تاکنون حدود ۸ میلیون نفر در این شبکه ثبت‌نام کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.