اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 24, 2020
12:13 جمعه، 5ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111102

افت رتبه جهانی ایران در سرعت اینترنت ثابت و موبایل

طبق گزارشی جدید در مارس ۲۰۲۰ میلادی سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه بوده است. ایران در رده بندی سرعت اینترنت موبایل کشورها در رده ۷۹ قرار دارد.
 
 به نقل از اسپیدتست، طبق اطلاعات موجود در این وب سایت در مارس ۲۰۲۰ میلادی متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه بوده است.
 
در فهرست بندی این وب سایت درباره سرعت دانلود اینترنت موبایل میان کشورهای مختلف جهان، ایران در رده ۷۹ قرار دارد. این در حالی است که در ژانویه ٢٠٢٠ میلادی سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ٢٧.۵٣ مگابیت برثانیه بود و ایران در رده ٧٠ فهرست این وب سایت قرار داشت. مقایسه این اطلاعات نشان دهنده کاهش٩ پله‌ای رده ایران در فهرست مذکور است.
 
این در حالی است که طبق اطلاعات موجود در این وب سایت، در مارس ۲۰۲۰ میلادی متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل جهان ۳۰.۴۷ مگابیت برثانیه و میانگین سرعت آپلود آن ۱۰.۷۳ مگابیت برثانیه بوده است.
 
صدرنشینان سرعت اینترنت موبایل در جهان
 
براساس رده بندی وب سایتSpeedtest پرسرعت ترین اینترنت موبایل جهان در ماه مارس در امارات متحده عربی ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور ۸۳.۵۲ مگابیت برثانیه بوده است.
 
در رده دوم این فهرست کره جنوبی با سرعت دانلود اینترنت موبایل ۸۱.۳۹ مگابیت برثانیه قرار دارد. در رده سوم نیز کشور قطر قراردارد که سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور ۷۸.۳۸ مگابیت برثانیه است.
 
در این میان چین با سرعت دانلود ۷۳.۳۵ مگابیت در اینترنت موبایل در رده چهارم قرار گرفته است.
 
پس از چین نیز در رده پنجم کانادا با سرعت دانلود ۷۳.۱۶ مگابیت قرار دارد.
 
در رده‌های ۶ تا ۱۰ کشورهایی با بیشترین سرعت دانلود موبایل نیز به ترتیب هلند (۷۲.۱۰ مگابیت برثانیه)، نروژ (۶۹.۳۳ مگابیت برثانیه)، بلغارستان (۶۵.۳۷ مگابیت برثانیه)، استرالیا (۶۳.۹۸ مگابیت برثانیه) و کرواسی (۵۵.۱۳ مگابیت برثانیه) قرار دارند.
 
رتبه ۱۵۳ اینترنت ثابت در ایران
 
از سوی دیگر با توجه به اطلاعات موجود در این وب سایت در ماه مارس، سرعت دانلود اینترنت ثابت در کشور به طور متوسط ۱۰.۱۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود نیز ۵.۶۸ مگابیت برثانیه بوده است. ایران درفهرست سرعت دانلود اینترنت ثابت میان کشورهای جهان در رده ۱۵۳ قرار دارد. در ژانویه ٢٠٢٠ ایران در رده ١٢٢ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورهای وب سایت اسپیدتست بود.
 
سنگاپور رتبه اول اینترنت ثابت
 
همچنین در ماه گذشته میلادی پرسرعت ترین اینترنت ثابت جهان در کشور سنگاپور ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۹۷.۲۶ مگابیت برثانیه بوده است. در رده دوم این فهرست نیز هنگ کنگ با سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۶۸.۹۹ مگابیت برثانیه قرار دارد.
 
در رده‌های سوم و چهارم به ترتیب رومانی (۱۵۱.۵۵ مگابیت برثانیه) و تایلند (۱۴۹.۹۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند. سوئیس نیز با سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۴۸.۲۴ مگابیت برثانیه در رده پنجم قرار دارد.
 
در رده‌های ۶ تا ۱۰ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورها به ترتیب موناک و(۱۳۸.۵۵ مگابیت برثانیه)، فرانسه (۱۳۶.۴۵ مگابیت برثانیه)،ماکائو (۱۳۴.۷۳ مگابیت برثانیه)، سوئد (۱۳۴.۵۶ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۱۳۴.۱۳ مگابیت برثانیه، قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.