تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2020
12:29 جمعه، 5ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111108

پذیرش تیم‌های استارتاپی دهمین دوره مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر آغاز شد

نام‌نویسی و پذیرش ایده دهمین دوره  مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر (Samsung AUT Tech) آغاز شد. در ۹ دوره شتابدهی این مرکز ۵۹ استارت‌آپ وارد مراحل سه‌گانه رشد و سرمایه‌گذاری شده‌اند که از این تعداد، تاکنون ۴۲ تیم، دوره شتابدهی یکساله خود را به پایان رسانده‌اند. از ۴۲ تیم نیز ۱۷ تیم  موفق به جذب سرمایه‌ شدند.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر،این مرکز با تمرکز بر بخش‌های  مرتبط با مسئولیت اجتماعی سامسونگ مانند بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی، آموزش، پژوهش و توسعه پروژه‌های کاربردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد. مرکز فناوری سامسونگ-امیر کبیر همچنین هر ساله ، سه دوره (Cycle)در بهار، تابستان و نیمه دوم سال برگزار می‌کند.
براساس گزارشی که مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، طی ۹ دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برای تیم‌ها  ۵۹ استارت‌آپ وارد مراحل سه‌گانه رشد و سرمایه‌گذاری شده‌اند، که از این تعداد، تاکنون ۴۲ تیم، دوره شتابدهی یکساله خود را به اتمام رسانده‌اند. در نهایت و با برگزاری ۶ دوره دمو دی (Demo Day)، استارت‌‌آپ‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی و ۱۷ تیم از میان ۴۲ تیم خروجی موفق به جذب سرمایه نیز شدند و به این ترتیب، ضریب موفقیت مرکز به بیش از ۴۰ درصد رسیده است. در آخرین دوره برگزار شده یعنی در دوره نهم پذیرش تیم‌ها که در بهمن ۹۸ برگزار شد از میان ۱۱۴ طرح ارسالی، ۵ تیم وارد مرحله شتابدهی شدند.
براساس این گزارش گستردگی حوزه بهداشت و سلامت باعث شده تاکنون ۱۶ استارت‎آپ سلامت بتوانند با استفاده از امکانات مرکز، ایده‌های خود را در این حوزه پرورش دهند.
در طول این دور‌ه‌ها استارت‌آپ‌هایی همچون شفاجو (ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت)، بهزی (سامانه آموزش، پیگیری و پایش بیمار)، جینودیپ (متد غربالگری تشخیص سرطان)، زوپ (سامانه ارتباط ویدئویی آنلاین پزشک و بیمار)، سیناپس (Synapps)،( اپلیکیشن دستیار هوشمند پزشکان) توانسته‌اند مراحل رشد خود را پشت سر بگذارند.
 
همچنین  تیم سیمیاروم که در زمینه ارائه خدمات یکپارچه آنلاین در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کند، به عنوان اولین استارت‌‌آپ ایرانی با حضور در نشست جهانی فرشتگان سرمایه‌گذار (WBAF) برنامه‌های خود را ارائه داد.
حضور تیم‌های دیگری مانند اتیچر(آموزش آنلاین زبان‌های خارجی)، ایسمینار (پلتفرم مدیریت و برگزاری وبینار) ،نورولند (اپلیکیشن بهبود یادگیری کودکان با استفاده از بازی‌های یارانه‌ای)، ماراتن (شبکه رسانه‌ای محتوای ورزشی)، کارامند (سیستم مدیریت استخدام)، اسنیدز (مشاوره آنلاین تحصیلی) و ده‌ها تیم دیگر‌، در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر تنها بخشی از کارنامه این مرکز در سال‌های گذشته بوده‌اند.
 
از فراخوان ایده‌ها تا مراحل رشد استارت‌آپ‌ها
تیم‌های استارتاپی فعال در حوزه‌های بهداشت و سلامت، محیط‌زیست، انرژی و آموزش می‌توانند از طریق تکمیل فرم پذیرش اولیه بصورت آنلاین وارد فرایند داوری مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر شوند.
براساس گزارش این مرکز، روال کار به این صورت است که فرم‌های اولیه توسط کارشناسان و داوران مرکز بررسی می‌شود؛ در مرحله بعد به افرادی که ایده آنها توسط کارشناسان پذیرفته شده، از طریق ایمیل اطلاع داده می‌شود تا فرم طرح پیشنهادی خود را تکمیل کنند. در نهایت از صاحبان طرح‌های پیشنهادی که طرح آنها پذیرفته شده است، دعوت می‌شود در یک جلسه حضوری (Pitch Day) طرح خود را به هیات داوران ارائه و به سوالات آنها پاسخ دهند.
تیم‌های جذب شده در این مرکز از خدماتی همچون فضای کار اشتراکی رایگان، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش و غیره برخوردار می‌شوند. یکی دیگر از خدمات غیرمستقیم مرکز به تیم‌های ورودی، معرفی و متصل کردن آنها به شبکه سرمایه‌گذاران اکوسیستم استارت‌آپی کشور است که البته باید توجه داشت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در نهایت هیچ‌گونه مالکیتی روی شرکت‌ها و محصولات نخواهد داشت و تمامی سهم آن در اختیار صاحبان ایده‌ و استارت‌آپ‌ها خواهد بود.
 
 
از صاحبان طرح‌های پیشنهادی که طرح آنها توسط کارشناسان مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر پذیرفته شده است، دعوت می‌شود در یک جلسه حضوری (Pitch Day) طرح خود را به هیات داوران ارائه و به سوالات آنها پاسخ دهند.
 
تیم‌های پذیرفته شده همچنین در سه سطح مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند؛ سطح اول که دوره «برنا» نام دارد، دوره‌ای ۳ ماهه که در آن، مشاوره و آموزش‌های لازم به تیم‌ها داده می‌شود. تیم‌هایی که بتوانند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند وارد دوره‌ ۳ ماهه دیگری می‌شوند که «بینا» نام دارد. در این دوره تیم‌ها نمونه اولیه محصول خود را ارائه می‌کنند و با بازار کسب‌و‌کار آشنا می‌شوند. سطح سوم و پایانی دوره‌ی ۶ ماهه «دانا» است، که طی آن تیم‌های موفق در دوره بینا و برنا محصول توسعه یافته خود را تجاری می‌کنند.
هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای سه دوره سه ماهه از این فرصت استفاده کند. البته تیم‌ها بعد از هر دوره سه ماهه ارزش‌یابی شده و برگزیدگان وارد سه ماهه بعدی می‌شوند که پیشرفته‌تر و دارای حمایت‌های بیشتری است.
این مرکز اکنون نام‌نویسی و پذیرش ایده برای دهمین دوره خود را آغاز کرده است و علاقه‌مندان و صاحبان ایده می‎توانند با مراجعه به سایت مرکز جهت حضور در این دوره ثبت‌نام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.