تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2020
12:33 جمعه، 5ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111109

ثبت سفارش برخی تجهیزات فناوری اطلاعات متوقف شد

 
 
ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات به دلیل موجود بودن نمونه تولید داخلی آن متوقف شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شیوع کرونا در کشور بیش از گذشته استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را برای اجرای طرح دورکاری در سازمان‌ها و شرکت‌ها پررنگ‌تر کرده است. به دنبال این اتفاق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نامه‌ای به مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ است تا این موضوع مورد بازبینی قرار بگیرد.
 
 محمدباقر اثنی عشری، رئیس هیات مدیره سازمان نصر در این نامه جلوگیری از ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات را با زدن برجسب «موجود بودن نمونه تولید داخلی» تعجب‌برانگیز خوانده و نوشته است:‌«با توجه به انجام بسیاری فعالیت‌‏های جامعه از طریق دورکاری و نیز ارائه خدمات آموزشی از راه دور در فضای مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای تهیه تجهیزات زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخیراً ثبت سفارشات برخی کالاهای متداول (مانند سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره‌‏سازی،…) که پیش از این مطابق روال ثبت سفارش می‏‌شد، با عنوان تعجب برانگیز «موجود بودن نمونه تولید داخلی» رد شده است.»
 
در این نامه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اعلام هشدار که این تصمیم می‌تواند به رشد قاچاق این کالاها در بازار منجر شود در خواست باز بینی مجدد این دستور را خواستار شده است. در این زمینه او  خطاب به کیوان گردان،‌ مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت نوشته است: «خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی موضوع و به منظور تبیین و حل مسئله و جلوگیری از ورود قاچاق کالاهای فوق با توجه به نیاز بازار، جلسه‏‌های حضوری یا غیرحضوری با حضور نمایندگان این سازمان و سایر تشکل‏‌های مرتبط در اسرع وقت هماهنگ و برگزار شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.