اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2020
12:40 جمعه، 5ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111112

اینستاگرام محل دقیق انتشار پست‌ها را نشان می‌دهد

شرکت فیسبوک اعلام کرد از این پس موقعیت مکانی دقیق حقیقی پست‌های منتشر شده در دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام به کاربران اعلام خواهد شد.
 
شرکت فیسبوک امروز اعلام کرد که قصد دارد از این پس اطلاعات بیشتری درباره موقعیت مکانی پست‌های پر بازدید منتشر شده در صفحات اینستاگرام و یا فیسبوک را منتشر کند. طبق اعلام فیسبوک، هدف این شرکت از این کار بالا بردن میزان اطمینان کاربران از پست‌های منتشر شده در این دو شبکه اجتماعی پرطرفدار است و کاربران از این پس می‌توانند موقعیت دقیق پست‌های منتشر شده کاربران را مشاهده کنند؛ لازم به ذکر است که موقعیت یابی و انتخاب لوکیشن توسط نرم افزار‌ها انجام خواهد شد و کاربران نخواهند توانست این موقعیت مکانی را تغییر دهند.
 
موقعیت مکانی که نرم افزار‌ها پیدا خواهند کرد جایگزین موقعیت مکانی که کاربر برای پست‌های خود انتخاب می‌کند نخواهد شد بلکه در یک بخش اضافه به پست‌ها اضافه می‌شود و در صورت مغایرت مکان اشتراک گذاری پست اعلام شده از سوی نرم افزار با مکان اعلام شده از سوی کاربر، مخاطبان به راحتی متوجه این تفاوت خواهند شد.
 
فیسبوک در این باره اعلام کرده است که قصد دارد از این طریق در محیط اینستاگرام صداقت را گسترش دهد و از گسترش دروغ جلوگیری کند. همچنین این شرکت اعلام کرده است که این تصمیمات به عنوان بخشی از تلاش‌های فیسبوک در جهت ایمن سازی فضای اینستاگرام و فیسبوک گرفته شده است و در آینده نیز تصمیمات بیشتری برای ایمن سازی این دو شبکه اجتماعی گرفته خواهد شد.
 
فیسبوک در سال ۲۰۱۶ و با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز برخی محدودیت‌های جدید را برای شبکه‎‌های اجتماعی خود اعمال کرده بود که باعث می‌شد از انتشار اطلاعات نادرست درباره کاندید‌ها جلوگیری شود که تا حدودی هم موفق بود و از این طریق توانست چندین حساب را مسدود کند. با این حال باید منتظر بود و دید که قابلیت جدید اینستاگرام می‌تواند روی سلامت محیط این نرم افزار اثر داشته باشد یا این اقدام فیسبوک بی ثمر خواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.