اپلیکیشن

بازار سرمایه

تلفن همراه

April 25, 2020
12:01 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111140

شیپور رسما اعلام کرد: عرضه سهام در فرابورس طی ماه‌های آینده

 
 
استارتاپ شیپور اعلام می‌کند که با توجه به «رشد درآمدزایی و بلوغ» این مجموعه، عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه، به تصویب هیئت مدیره‌ی شیپور رسیده است.
 
شیپور در بیانیه خبری‌اش درباره رویکرد جدید خود می‌نویسد: «درپی رونق اخیر بازار سرمایه ایران و شرایط مساعد جهت ورود شرکت‌های خصوصی پیشرو به این بازار، هیئت مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه عمومی سهام این شرکت موافقت کردند.»
 
«مجید آنت»، مدیر مالی شیپور در گفتگو با دیجیاتو جزییات بیشتری از برنامه شیپور را اعلام می‌کند و می‌گوید برنامه برای عرضه اولیه سهام، ورود به فرابورس است. مدیر مالی شیپور همچنین می‌گوید که این اتفاق احتمالا در تابستان ۱۳۹۹ رخ خواهد داد. او در پاسخ به این سوال دیجیاتو که بعضی استارتاپ‌ها بیشتر از یک سال‌ است که علی‌رغم تلاش، برای ورود به بازار سرمایه موفق نبوده‌اند و شیپور چگونه می‌خواهد در عرض چند ماه این اقدام را انجام دهد، می‌گوید:
 
«مزیتی که ما داریم و تصور می‌کنیم می‌توانیم سریع‌تر این‌کار را انجام دهیم، این است که شیپور سابقه‌ای طولانی‌تر از بسیاری از استارتاپ‌ها دارد و از صورت‌های مالی حسابرسی شده‌ی شفافی برخوردار است. گزارش‌های مالی که ما داریم بی‌نقص هستند و صورت‌های مالی ما مشکلی ندارند و اطلاعات ما هم شفاف است. این مسائل کمک زیادی به تسریع روند می‌کند. نکته بعدی این است که ما تجربه کار با بازار سرمایه و عرضه اولیه را در مجموعه داریم؛ هم مجموعه سهامداران ما در بازار سرمایه ایران شناخته شده هستند و داخل خود مجموعه شیپور افرادی را داریم که تجربه عرضه اولیه در بازار سرمایه را دارند. بنابراین ما با چالش‌های کار آشنایی کاملی داریم و می‌دانیم گره‌ها کجاست. از این رو، به شکل‌ حساب‌شده‌تر جلو می‌رویم و برنامه‌ریزی کاملی داریم. در نتیجه شیپور مزیت‌های زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد.»
 
او تاکید می‌کند شروطی مانند سابقه سودآور بودن یا نداشتن زیان انباشته، مشمول بازار دوم فرابورس نمی‌شوند: «این شروط برای ورود به بازار بورس یا بازار اول فرابورس هستند. بازار دوم فرابورس چنین محدودیت‌هایی را ندارد، هرچند ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم در آینده وارد بازار اول فرابورس هم بشویم. اما از آنجایی که احتمالا سال مالی ۹۸ ما با سودآوری بسته نمی‌شود، باید با بازار دوم وارد شویم و در بازه زمانی یک سال بعد، وارد بازار اول فرابورس شویم.»
 
«رضا اربابیان»، مدیرعامل شیپور هم اعلام کرده است که ورود به بازار سرمایه یکی از اهداف شیپور در سال ۱۳۹۹ است و از انعقاد قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خوشنام خبر داده است: «با توجه به رشد و دستاورد‌های اخیر این شرکت در صنعت نیازمندی‌ها به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی جهت ورود این شرکت به بازار سهام باشد.»
 
شیپور همچنین در این بیانیه اعلام کرده است که اکنون ۲۵۰ پرسنل با این مجموعه همکاری می‌کنند و توانسته در سال‌های اخیر نقش قابل توجهی را در بازار نیازمندی‌های آنلاین ایفا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.