اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 25, 2020
12:07 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111143

شبکه موبایلی ‌ارزان‌تر و کیفی‌تر با استفاده از فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰/ صداوسیما به جای آنتن فروشی و نگاه تبلیغاتی، با همدلی درآمدزایی کند

 
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با استفاده از فرکانس 700 و 800 که در اختیار صدا و سیما است شبکه موبایلی ارزان‌تر و کیفی‌تر خواهیم داشت، افزود: ما به صدا و سیما مدل اقتصادی پیشنهاد داده‌ایم که نیاز به آنتن فروشی نداشته باشد و هر چیز را با دید یک تبلیغ نگاه نکند و به جای آن از منبع در آمدی فرکانس‌ها استفاده کند.
 
امیر ناظمی  درباره آخرین نتیجه مجادله وزارت ارتباطات با صدا و سیما درباره آزادسازی فرکانس‌های 700 و 800 ، اظهار کرد: هنوز مذاکرات ما برای آزادسازی فرکانس‌های 700 و 800 که در اختیار   صدا و سیما قرار دارد، به جای نرسیده است.
 
وی ادامه داد: فرکانس‌های 700 و 800 دو ویژگی دارند؛ یکی اینکه منبع جدیدی هستند که به منابع قبلی افزوده می‌شوند و دیگری اینکه منبع با کیفیت‌تری هستند.
 
ناظمی توضیح داد: با استفاده از  فرکانس‌های 700 و 800 به جای آنکه به سه عدد آنتن یا بی تی اس نیاز داشته باشم  با یک آنتن یا بی تی اس می‌توانیم منبع با کیفیت‌تری داشته باشیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه با اینکار قیمت ارتباطات موبایلی نیز کاهش می‌یابد، افزود: نه تنها کیفیت شبکه موبایلی بهتر شده و منابع جدید افزوده می‌شود، بلکه قیمت ارتباطات موبایلی نیز ارزان‌تر هم می‌شود، چراکه باندهای فرکانسی مذکور ارزان‌تر نیز هستند.
 
به گفته ناظمی؛ برای همین است که تمام دنیا اینکار را انجام داده و از باند 700 و 800 استفاده می‌کنند.
 
وی ایران را تقریبا آخرین کشور دانست که به تعهدات جهانی خود در این‌باره عمل می‌کند چراکه در تعهدات جهانی این باند فرکانسی متعلق به موبایل هست.
 
ناظمی در پاسخ به این پرسش که آقای وزیر خواستار دخالت رئیس جمهور برای حل این مشکل بود آیا آقای روحانی به این موضوع ورود کردند، گفت: اقداماتی را در این زمینه شروع کردهایم و طرح موضوع نیز شده است، اما ما امیدواریم این مسئله بیشتر با همدلی حل شود تا با یکجانبه گرایی، وگرنه با یکجانبه گرایی از طرف ما این مسئله قابل حل است.
 
وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات بر این باور است که با همکاری، نتایج برای هر دو طرف بهتر خواهد بود.
 
معاون وزیر ارتباطات از پیشنهاد مدل اقتصادی خبر داد که از طریق آزادسازی فرکانس‌های 700 و 800 برای استفاده در شبکه موبایلی، برای صدا و سیما درآمدزایی ایجاد خواهد داشت.
 
ناظمی افزود: ما به صدا و سیما مدل اقتصادی پیشنهاد داده‌ایم که نیاز به آنتن فروشی نداشته باشد، هر چیز را با دید یک تبلیغ نگاه نکند و به جای آن از منبع در آمدی فرکانس‌ها استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.