اپلیکیشن

تلفن همراه

April 26, 2020
11:33 یکشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111181

دستور مقامات چین به حذف اپلیکیشنی که صاحب «تیک‌تاک» تولید کرده بود

اپلیکیشن فیشو یک ابزار ارتباطی درون سازمانی برای دورکاری بود
 
 
مقامات چین  به شرکت« بایت‌دنس» صاحب اپلیکیشن تیک‌تاک دستور داده‌اند اپلیکیشن جدیدی به نام «فیشو» را که یک پیام‌رسان و ابزار ارتباطی سازمانی در دوران دورکاری است را حذف کنند.
 
این اپلیکیشن ابتدا توسط تیم تیک‌تاک برای  ارتباطات داخلی تولید شد اما بعد در اختیار عموم قرار گرفت. نسخه جهانی این اپلیکیشن لارک نام گرفت و در آوریل ۲۰۱۹ رونمایی شد و در حال حاضر همچنان در بازارهایی چون ژاپن و سنگاپور فعال است.
 
  اپلیکیشن فیشو در دوران کرونا بسیار محبوب شد چراکه به ابزاری برای دورکاری تبدیل شد چیزی که بلومبرگ آن را ترکیبی از  اسلک ، اسکایپ یا گوگل داکز معرفی می‌کرد.
 
در خود چین این اپلیکیشن با  «علی بابا دینگ‌تاک» و همچنین «وی‌چت» محصولی از شرکت تن‌سنت رقابت می‌کرد.  در ماه گذشته  اپلیکیشن وی‌چت جلوی ارسال لینک به فیشو را گرفت.
 
شرکت بایت‌دنس صاحب اپلیکیشن فیشو طی یک سال گذشته به خاطر سانسور محتواهای دموکراسی ‌خواهانه در هنگ کنگ مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. در ماه دسامبر گذشته نیز ارتش آمریکا استفاده از تیک‌تاک را به خاطر تهدیده‌ای سایبری در مجموعه ارتش ممنوع کرد.
 
پیش از این خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد تیک تاک قصد دارد  مقر خود را به خارج ازکشور منتقل کند. گفته می‌شد بایت‌دنس قصد دارد تا با این کار، ثابت کند که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و نگرانی‌ها‌ در خصوص امنیت ملی کشورها، بی‌اساس است. طبق آخرین گزارش‌ها‌، تیک تاک توانست در سال 2019 به محبوبیت خیره‌کننده‌ای نزد کاربران دست یابد و تعداد دانلودهای این اپلیکیشن به حدی بود که توانست در این سال، به عنوان سومین اپلیکیشن پرطرفدار و پردانلود تبدیل شود و اینستاگرام و اسنپ چت را به چالشی بزرگ بکشاند.
 
تیک تاک طی یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و محبوبیت آن حتی مارک زاکربرگ را به واکنش واداشته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.