بازی

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2020
11:33 دوشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111219

همکاری ۱۲ بازی بزرگ برای سرگرم کردن کاربران در روزهای قرنطینه

 
 
۱۲ بازی ایرانی در اقدامی مشترک و طی پویش #سرگرمیت_باما بازی‌های خود با محتواهای جدید و متنوع را در اختیار علاقمندان به بازی در روزهای قرنطینه قرار می‌دهند.
 
بیش از ۶۰ روز از خانه‌نشین شدن ما می‌گذرد. یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران، استفاده از اوقات فراغت با محتوای سرگرم‌کننده است. بازی‌های موبایلی در این روزها نقش ویژه‌ای در این زمینه دارند. بازی‌های بزرگ و کوچک ایرانی و غیرایرانی طی هفته‌های اخیر بیش از پیش بازی شده‌اند و کاربرانشان روز به روز بیش‌تر می‌شوند.
 
این پویش، با تاکید بر ماندن مخاطب در خانه و تامین سرگرمی او، از تاریخ دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه آغاز شده است و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت. هدف از این پویش، سرگرم کردن مخاطب و انجام رسالت اجتماعی این محصولات – آگاهی‌بخشی به مخاطبان درباره‌ی مضرات عدم فاصله‌گذاری اجتماعی و خروج از منزل در این بازه – است. این اولین بار است که بازی‌های ایرانی در پویشی مشترک و با چنین هدفی، به فعالیت مشترک می‌پردازند.
 
همراهی کافه‌بازار با استودیوهای بازی‌‌سازی
 
کافه‌بازار به عنوان حامی صنعت بازی در ایران با اعلام حمایت از این پویش، در صفحه‌ی اول بازار، بخش ویژه‌ای را به آن اختصاص داده است.
 
امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار می‌گوید: «جامعه بازی‌سازان ایران بعد مدت‌ها کمی منسجم شده و این حرکت یکی از نمودهای انسجام بازیگران این صنعت رو به رشد است. بازار هم از این حرکت مثبت حمایت می‌کند و در کمپین سرگرمیت‌باما کنار بازی‌سازان خواهد بود.»
 
اتحاد ۱۲
 
به گزارش روابط عمومی این پویش که به همت کمیسیون بازی و سرگرمی نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود، سعی شده است تا بازی‌هایی انتخاب شوند که علاوه بر شناساندن کیفیت محصول داخلی به مخاطب، در زمینه‌ی تنوع بصری و محتوایی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. طیف بازی‌هایی که در #سرگرمیت_باما انتخاب شدند، از بزرگ و کوچک تا پیر و جوان را در بر می‌گیرند و برای هر دسته از مخاطبان خود، محتوایی جدید برای ارائه دارند.
 
حسین مزروعی، رئیس کمیسیون بازی و سرگرمی نظام صنفی رایانه‌ای درباره‌ی این پویش می‌گوید: «کمیسیون سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای، تاثیر بسیار مثبتی در هماهنگی بازیسازان داشته است. در این شرایط بحرانی کشور و به همت این کمیسیون، دوازده تیم بازیسازی در تلاش هستند تا با کمپینی مشترک، بازی با کیفیت ایرانی را به عنوان راهکاری برای سرگرمی و حفظ قرنطینه معرفی کنند. لازم است از بازیسازان و سایر حامیان رویداد که با حضور خود در این قدم ارزشمند همراه شده‌اند، تشکر کنم.»
 
بازی‌های استودیوهای بازی‌سازی بزرگ ایرانی به همراه عبارات تکمیلی‌شان، شامل عناوین محبوب زیر می‌شوند:
 
باغ نگار: به ارسطو کمک کن و دل نگار رو به‌دست بیار
 
تهرونی: یه پازل رنگی آنلاین و هیجان‌انگیز
 
پرسیتی: از مزرعه‌داری و مدیریت یک شهر بزرگ لذت ببرید
 
پسرخوانده: مافیای خودت رو بساز و آنلاین بجنگ
 
جی‌تی: با ماشین‌های آخرین مدل خیابون‌های شهر رو به آتیش بکش
 
کوییز آو کینگز: در بزرگترین بازی ایرانی، اطلاعات عمومیت رو به چالش بکش!
 
تخته‌باز: مهیج‌ترین تجربه‌ی بازی تخته نرد در محیطی کاملا ایرانی و زیبا
 
سفره‌چی: رستوران خودت رو راه بنداز و به بزرگ‌ترین سرآشپز شهر تبدیل شو!
 
گشت پلیس ۲: گاز بده، تیراندازی کن و مجرمین رو به دام بنداز
 
باباپز: تجربه‌ی آشپزی با اصغر سیبیل!
 
منچرز: حس نوستالژی منچ قدیما با هم‌بازی‌های جدید
 
گلمراد : گلمراد، الهام، خونه قدیمی و شروع یک داستان!
 
 
 
این پویش با حمایت ویژه‌ی تپسل و همراهی شرکت‌های آواگیمز و دیما به ثمر نشسته است.
 
جزئیات بیش‌تر این رویداد و بازی‌های حاضر در آن را در صفحه‌ی رسمی «سرگرمیت با ما» مشاهده کنید:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.