اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 27, 2020
11:42 دوشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111222

دوره‌های آنلاین آموزشی نیازمند کیفیت بیشتری است

 
 
برگزارکنندگان کمپین آموزشی «هرکجا،هرزمان، یادگیری»،اعلام می‌کنند که کیفیت دوره‌های آموزشی که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بسیار حائز اهمیت است چرا که برپایی وبینارهای بی‌کیفیت و غیراصولی توجه جامعه به آموزش‌های الکترونیکی را در آینده با مشکل مواجه می‌کند.
 
به گزارش روابط‌ عمومی کمپین هر کجا، هرزمان یادگیری، با شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم توجه به آموزش آنلاین هم بسیار مورد توجه قرار گرفت. در همین زمینه اواخر سال گذشته با همکاری آکادمی اینفوگرام و ایلیا آکادمی در قالب کمپین «هرکجا،هرزمان،یادگیری» اقدام به برگزاری رویدادهای آموزشی مجازی و رایگان آکادمی در زمینه‌های اینفوگرافیک، ارائه (پرزنتیشن)، بازاریابی (مارکتینگ) و روابط عمومی کرد. این کمپین رایگان توانسته تاکنون معادل ۹۱ هزار و ۵۳۱ ساعت آموزش الکترونیکی ارائه کند.
بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از برگزاری این کمپین،‌ فاطمه کاظمی،‌ مدیر ایلیا آکادمی از چالش‌ها و میزان استقبال از این کمپین می‌گوید و اعلام می‌کند: «در ابتدای راه کمپین به دلیل نوپا بودن آموزش الکترونیکی در ایران و عدم آشنایی کاربران با ابزارهای آموزش آنلاین، همچنین ضعف اینترنت کشور و نیز کاستی‌های شرکت‌های زیرساختی و نرم افزاری مثل اشکالات سرورها، با مشکلاتی روبرو شدیم اما میزان استقبال کاربران رفته رفته بیشتر شد.»
کاظمی، درباره اهمیت آموزش الکترونیکی در این روزها بیان کرد: «رشد آموزش الکترونیکی در سبد آموزشی کشور و تغییر الگوی مصرف و استفاده از روش‌های آنلاین باعث‌ توسعه بسترها و روش‌های آموزش مجازی شد؛ به نحوی که این تجربه دوماهه تمام سیستم آموزشی دنیا را متحول کرده و میزان و کیفیت آموزش آنلاین را افزایش داد.»
کاظمی با اشاره به اینکه شیوع کرونا با ایجاد دورکاری و شرایط قرنطینه اوقات فراغت افراد را افزایش داد، بیان کرد: «توجه به مقوله آموزش‌های مجازی توسط اینفلوِئنسرها و فعالان استارتاپی این روزها در حال پیگیری است و درحدود ۷۰ درصد دوره‌های آموزش آنلاین بصورت رایگان برگزار می‌شود و به دلیل شرایط موجود مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.»
به گفته او، هرچند دراین روزها دوره‌های آنلاین زیادی درحال برگزاری است؛ اما نکته مهم دراین بین توجه به حرفه‌ای گرایی و علمی بودن آموزش‌ها است. او همچنین تاکید کرد:‌«شرایط کرونا باعث توجه مردم به آموزش الکترونیکی شده و نباید این تجربه مفید را با وبینارهای غیراصولی و بدون منابع علمی زایل کرد و به نوعی زدگی برای کاربران ایجاد کرد. چنانکه در بسیاری از لایوها و وبینارها، کاربر به دلیل ضعف اطلاعات آموزشی در حین جلسه از دوره آنلاین خارج شده است.»
او ادامه داد: «شاید در شرایط امروز جهان، بازار برگزاری لایوهای ایسنتاگرامی و وبینارهای مجازی بین فعالان فضای مجازی و استارتاپ‌ها داغ باشد؛ اما توجه به کیفیت دوره‌های آموزشی بسیار حائزاهمیت است چرا که برپایی وبینارهای بی‌کیفیت و غیراصولی توجه جامعه به آموزش‌های الکترونیکی را در آینده با مشکل مواجه می کند.»
مدیر ایلیا آکادمی همچنین در صحبت‌های خود به موضوع مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: «عمل به مسئولیت اجتماعی در بین سازمان‌ها به دلیل نبود نگاه مالی، فرهنگ احترام به جامعه و مسئولیت پذیری را پررنگ کرده و در شرایط کنونی علاوه بر متنفع شدن افراد ‌و کسب‌و کارهای آسیب دیده باعث ارتقای نگاه سیستمی و علمی شده و قطعا تاثیرات این رشد به تمام اجزای جامعه سرایت می کند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.