اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 27, 2020
11:57 دوشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111225

پرواز نتلفلیکس از فراز کرونا

تعداد مشترکان نتفلیکس در سه ماه اول ۲۰۲۰ تا پنجاه درصد افزایش یافت
 
 
 
نتفلیکس در بهترین روزهای خود قرار دارد این را آمارهای مالی جدید این شرکت می‌گوید.
 
تا همین یکسال قبل بسیاری معتقد بودند دیگر دوران رشد آن به پایان رسیده اما حالا این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه ابتدایی سال 2020، تعداد مشترکین غیر رایگان این سرویس پخش ویدیوی آنلاین، به رکورد 15.8 میلیون نفر رسیده، رقمی که دو برابر آمار پیش بینی شده تحلیل گران وال استریت است.
 
آمار جدید درآمد سه ماهه اول سال 2020 نیز روز سه شنبه اعلام شد و نشان می‌دهد که در آمریکا و کانادا، 2.3 میلیون کاربر، تنها طی سه ماهه اخیر به این شبکه پیوسته‌اند و تعداد کل مشترکین این پلتفرم را به 69.9 میلیون نفر رسانده‌اند.در سه ماهه ابتدایی سال، در سطح جهانی، 13.5 میلیون کاربر به این سرویس پیوسته‌اند.
 
نتفلیکس هچنین اعلام کرده که درآمد سه ماهه اول سال، 5.77 میلیارد دلار بوده است. این رقم در زمان مشابه سال گذشته، 4.52 میلیارد دلار بوده است.
 
میزان سود شرکت نیز از 344.1 میلیون دلار در سال 2019 به 709 میلیون دلار در سال جدید رسیده است.
 
این شرکت البته به سرمایه گذاران خود هشدار داده که زیادی هیجان زده نشوند.
 
به دنبال بروز پاندمی کرونا  که سرتاسر دنیا را درگیر خود کرده، میلیاردها نفر از مردم جهان مجبور به خانه نشینی شده‌اند. به همین دلیل شبکه‌های پخش ویدیو آنلاین از ماه مارس تا کنون، با حجم عظیمی از کاربران جدید الوورد روبرو شده‌اند، افرادی که به دلیل خانه نشینی و داشتن وقت فراغت بیشتر، به سوی این سرویس‌ها رو کرده‌اند.
 
اما نتفلیکس معتقد است که این انفجار سریع در تعداد مشترکین، احتمالا زیاد دوام نخواهد آورد. به گفته مدیر ارشد نتفلیکس-Reed Hastings- افزایش تعداد مشترکین در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری میلادی، به اندازه سه ماهه اول و دوم نخواهد بود.
 
نتفلیکس پیش بینی کرده که تا پایان سه ماهه دوم سال، 7.5 میلیون مشترک جدید به این سرویس می‌پیوندند، آماری که در حالت عادی بسیار امیدوار کننده است. اما سرمایه گذاران جدید و قدیم نتفلیکس ممکن است توقع بیشتری داشته باشند.
 
شرکت نتفلیکس در نامه‌ای به سهام داران خود گفت:« مانند هر سرویس سرگرمی خانگی، این روزها شاهد افزایش میزان استفاده و تعداد مشترکین سرویس خود هستیم. با این وجود انتظار داریم که این میزان استفاده و همچنین تعداد متشرکین جدید، با پایان یافتن روزهای قرنطینه خانگی کمتر شود.»
 
بیماری جدید کووید 19 باعث شد که اقتصاد جهانی با چالشی بزرگ روبرو شود اما سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو مانند نتفلیکس یا یوتیوب، با رشد چشم گیر مخاطبان و مشترکین روبرو شدند. حتی کاربران سرویس جدیدDisney+   نیز طی 5 ماه به تعداد50 میلیون نفر ریده و رشدی بسیار بیشتر از میزان پیش بینی‌ها را شاهد بوده است.
 
سه سرویس جدید پخش آنلاین ویدیو به نام‌های Quibi، Peacock  و HBO Max نیز اخیرا به این جمع پیوسته و شروع خوبی را تجربه کرده‌اند.
 
نقاط قوت نتفلیکس
آمار جدیدی که از سوی نتفلیکس منتشر شده، به نقطه‌های قوت ‌اصلی این شبکه اشاره دارد:  تنوع برنامه‌ها و دسترسی آسان جهانی.
 
شبکه نتفلیکس عموما امتیاز پخش فیلم‌ها و برنامه‌هایی را در اختیار دارد که در دیگر شبکه‌های مشابه، کمتر دیده می‌شود. طی سه ماهه اخیر، نتفلیکس در تمام نقاط دنیا با رشد چشم‌گیر روبرو بوده است. فقط در آمریکا و کانادا بعد از گذار از یه دوره رکود، 2.31 میلیون کاربر جدید طی مدت سه ماه به شبکه نتفلیکس اضافه شده‌اند. رقمی که بیشتر از مجموع کل کاربران این شبکه، طی 9 منتهی به پایان سال 2019 بوده است. این شرکت همچنین 7 میلیون کاربر جدید از اروپا، خاور میانه و آفریقا داشته که به نوبه خود رکورد محسوب می‌شود.
 
کرونا ویروس همچنین، منفعت دیگری نیز برای نتفلیکس داشت: اولین روند مثبت جریان نقدی آزاد از سال 2014 تا کنون. طی سه ماهه اول سال 2020، نتفلیکس جمعا 162 میلیون دلار درآمد داشته است.
 
طبق گفته Ted Sarandos، یکی از مسئولین نتفلیکس، ساخت برنامه‌های اختصاصی شبکه نتفلیکس برای سال 2020، پایان یافته است. به علاوه با توقف فرآیندهای ساخت و تولید برنامه‌های تلویزیونی، آینده برای نتفلیکس چندان چشم نواز نیست.
 
کاربران این سرویس محبوب، توقع دارند که محتوای ارائه شده این شبکه دائما به روز شود. بسیاری از رقبای نتفلیکش هم منتظر فرصتی برای دستیابی به جایگاه این شبکه هستند. مثلا شرکت‌هایی مانند والت دیزنی یا WarnerMedia که از آنِ شرکت AT&T است، همگی آرشیو کاملی از فیلم‌ها و برنامه‌های جذاب دارند و به سادگی می‌توانند جذب مخاطب کنند.
 
قبل از اعلان آمار جدید نتفلیکس، سرمایه گذاران این شبکه، رکورد جدیدی برای ارزش سهام این شبکه به ثبت رساندند. در طول روز سه شنبه، سهام این شرکت 34 درصد افزایش یافت. اما بر اساس گفته جدید مسئولین نتفلیکس، افزایش‌های موقت ماه به ماه چیزی نیست که بتوان زیاد به روی آن تمرکز کرد. هدف‌های اصلی شرکت بلند مدت هستند و این رشد باید به گونه‌ای باشد که در آینده نیز بتوان روی آن حساب کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.