تلفن همراه

گوشی

April 28, 2020
16:37 سه شنبه، 9ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111284

پتنت جدید هواوی برای گوشی‌های انعطاف‌پذیر

هواوی دو طرح جدید برای گوشی‌های انعطاف پذیر به ثبت رسانده است، در این طرح یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایشی کشویی و قابلیت تغییر ابعاد، به کاربر معرفی می‌شود.
 
 هواوی که سال ۲۰۱۹ با ۵ هزار و ۴۰۵ ثبت اختراع در صدر جدول شرکت‌های برتر ثبت پتنت طبق آمار رسمی وب‌سایت جهانی ثبت پتنت قرار گفته؛ این طرح را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۰ میلادی در سازمان ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) و همچنین در سازمان جهانی حق مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده ‌است.
 
به گزارش روابط‌عمومی هواوی، پتنت‌های جدید هواوی شامل ۲۸ تصویر مختلف بوده و آن‌طور که پیداست دو مدل متفاوت دارد. در هر دو مدل می‌توان اندازه صفحه‌نمایش را با حرکت کشویی افزایش داد. به این ترتیب کاربر می‌تواند بسته به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های استفاده شده، تجربه کار با گوشی روی صفحه‌نمایشی با اندازه‌های مختلف را داشته باشد.
 
مدل A گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش بدون حاشیه و البته انعطاف‌پذیر است؛ صفحه‌نمایشی که از سمت راست گوشی به پشت لغزش کرده و تغییر اندازه پیدا می‌کند. صفحه‌نمایش پشتی تا حدودی کوچک‌تر از صفحه‌نمایش جلویی است زیرا بخشی عمودی برای تعبیه سیستم دوربین سه‌تایی در پشت گوشی قرار گرفته و فضا را برای صفحه نمایش کمتر کرده است. به‌نظر نمی‌رسد این مدل دوربین جلوی مستقلی داشته باشد.
 
با جابه‌جایی لغزشی می‌توان اندازه صفحه‌نمایش را افزایش داد. در هر حالت و روش استفاده گوشی هوشمند مدل A ضخامت ثابتی در تمام جهات و کناره‌ها دارد که تفاوتی اصلی آن با مدل B به حساب می‌آید.
 
در مدل A صفحه‌نمایش کشویی به طور محسوسی کوچک‌تر از مدل B طراحی شده است. در این مدل بخش کشویی صفحه حدود ۳۰ درصد به مساحت تصویر اضافه می‌کند. هواوی از مکانیسمی برای قفل کردن روند تغییر اندازه استفاده خواهد کرد تا از لغزش تصادفی صفحه‌نمایش جلوگیری کند.
 
هواوی در مدل B از سیستم لغزشی متفاوتی استفاده کرده که باعث تفاوت‌هایی در طراحی شده است. به عنوان مثال این‌بار ترکیب دوربین سه‌تایی در قسمت پشتی و سمت چپ (در مقابل جانمایی دوربین‌ها در سمت راست در مدل A) قرار گرفته است. علاوه بر این افزایش اندازه صفحه‌نمایش این بار از سمت چپ انجام می‌شود. تفاوت اصلی در این دو مدل ضخامت دستگاه در بخش‌های مختلف است که در مدل B با افزایش مساحت صفحه‌نمایش، تغییر خواهد کرد.
 
اگرچه در نگاه اول شاید مدل A از نظر ظاهری جذاب‌تر به نظر برسد اما با استفاده از مدل B می‌توان مساحت صفحه نمایش را به میزان بیشتری گسترش داد. در مدل A امکان افزایش مساحت صفحه‌نمایش تا حدود ۳۰ درصد امکان‌پذیر است، در حالی که در مدل B این میزان به ۵۰ درصد می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.