تلفن همراه

گوشی

April 29, 2020
13:20 چهارشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111307

سهم 65 درصدی سامسونگ و هواوی از گوشی های 5G در سه ماهه نخست 2020

ICTna- عرضه جهانی گوشی های هوشمند 5G به 24.1 میلیون دستگاه در سه ماهه نخست سال 2020 رسید که بیش از کل گوشی های 5G عرضه شده در تمام طول سال 2019 بوده است.
 
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درخواست برای گوشی های 5G به ویژه در چین به رغم شیوه ویروس کووید 19 زیاد بوده است.
 
5G SmartPhones.jpg
چین در صدر کشورهای پردرخواست برای گوشی های 5G قرار دارد اما درخواست ها در کره جنوبی، آمریکا و اروپا نیز رو به افزایش است.
در این میان سامسونگ با عرضه 8.3 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه نخست 2020 بیشترین میزان گوشی های 5G عرضه شده به بازار را به خود اختصاص داده است.
 
سامسونگ شبکه توزیع جهانی و مشارکت اپراتوری قوی در دنیا دارد و این مدت گوشی های 5G جدیدی به بازار عرضه کرده است. محبوب ترین مدل های سامسونگ شامل S20 5G و S20 Ultra 5G می شود.
 
پس از سامسونگ، هواوی در رتبه دوم قرار دارد. تقریبا تمام گوشی های 5G هواوی در چین عرضه شده اند، جایی که رهبری بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد. بهترین گوشی های هوشمند 5G هواوی مدل های Mate 30، Honor V30 Pro و Mate 30 Pro هستند.
 
پس از سامسونگ و هواوی برند Vivo سومین عرضه کننده این گوشی ها است و در سه ماه اول سال جاری میلادی مدل های IQOO و X30 5G محبوب آن بوده اند.
 
چینی ها 61 درصد از گوشی های هوشمند عرضه شده توسط پنج وندور برتر گوشی های 5G در سه ماهه نخست سال 2020 را به خود اختصاص دادند و بیشترین بخش آن در بازار چین توزیع شده است. این مساله انعکاس دهنده سرعت اپراتورهای چینی در راه اندازی شبکه های 5G است که درخواست برای این گوشی های نسل جدید را به رغم شیوع کووید 19 و قرنطینه بودن بخش های بزرگی از چین در این دوره زمانی را افزایش داده است.
 
از آنجایی که فعالیت های اقتصادی چین پس از پایان قرنطینه بخاطر شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است، انتظار می رود عرضه گوشی های هوشمند 5G به این بازار در سال 2020 به شدت با رشد فزاینده ای مواجه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.