اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

April 29, 2020
14:40 چهارشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111308

هکرهای اسرائیلی پشت پرده جاسوسی از کاربران واتساپ

 
واتساپ یک بار دیگر یک شرکت اسرائیلی را به جاسوسی و هک اطلاعات بسیاری از مقامات، فعالان حقوق بشر و بسیاری دیگر از کاربران این پیام رسان متهم کرد.
 
 سال گذشته جنجال های متعددی در خصوص جاسوسی یک گروه هکری اسرائیلی از مقامات رسمی برخی از کشورهای جهان، فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و خبرنگاران از طریق اپلیکیشن واتساپ در فضای مجازی منتشر شد.
 
همان زمان نیز شرکت واتساپ که یکی از بزرگترین و موفق ترین زیرمجموعه های فیسبوک به شمار می‌رود، انگشت اتهام را به سمت یک شرکت اسرائیلی توسعه دهنده نرم افزارهای جاسوسی و هکری تحت عنوان NSO Group نشانه گرفت و در ۲۹ اکتبر شکایتی رسمی را علیه این گروه هکری تنظیم کرد و تحویل دادگاه عالی در خصوص رسیدگی به این پرونده داد.
 
حالا در تازه ترین گزارشی که در گاردین آمده است، واتساپ یک بار دیگر در اسناد و مدارک جدید خود که تحویل این دادگاه عالی داده است، شرکت اسرائیلی NSO Group را به نفوذ، هک و جاسوسی از اطلاعات 1400 نفر از کاربران اپلیکیشن پیام رسان واتساپ متهم و خاطرنشان کرده است که این گروه از هکرها و مجرمان سایبری با سوء استفاده از سرورهای مستقر در ایالات متحده، داده‌ها و اطلاعات مهمی از مقامات ارشد دولتی و فعالان حقوق بشر و خبرنگاران در سراسر جهان را به سرقت برده و به آنها دسترسی پیدا کرده اند.
 
سال گذشته منابع خبری رویترز عنوان کرده بودند که برخی از اهداف این هکرها در ایالات متحده آمریکا، بحرین، مکزیک، پاکستان، هند و امارات متحده عربی بوده اند.
 
شرکت مذکور که در شمال تل آویو مستقر شده است، پیشتر اعلام کرده بود که فناوری این شرکت به واسطه مجوزهای صادر شده به دولت‌ها فروخته شده است تا علیه جنایت و تروریسم به کار گرفته شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.