اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 29, 2020
14:55 چهارشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111315

بهترین برنامه‌ها برای تماس تصویری یا ویدیو کنفرانس در زمان قرنطینه

در حال حاضر اکثر مردم برای برقراری ارتباط با همکاران، دوستان و خانواده خود از برنامه‌های تماس تصویری استفاده می‌کنند. در حالی که به نظر می‌رسد پرطرفدارترین برنامه در حال حاضر Zoom است، اما برنامه‌های بسیاری برای این منظور به وجود آمده‌اند که اجازه می‌دهد به صورت رایگان با دیگران ارتباط برقرار کرد.
 
اگرچه برخی برنامه‌های ارتباطی مانند WhatsApp یا Facebook از این ویژگی برخوردارند، اما در این لیست قرار گرفته‌اند و برنامه‌هایی که در این لیست وجود دارند کمی عمومی‌تر است و نیاز به دانلود و نصب ندارند (در صورت میزبان بودن در تماس باید آن را دانلود کرد).
 
Skype Meet Now

 
اسکایپ از زمان ارائه نسخه آزمایشی آن در سال ۲۰۰۳، یک برنامه گفت و گو یک به یک بوده است. تنها با انتخاب گزینه Meet Now می‌توان با فردی که می‌خواهید ملاقات تصویری داشته باشید. براساس توضیحات سایت، حداکثر تعداد شرکت کنندگان بسته به سیستم و دستگاه فرد دارد و می‌توان بدون ایجاد حساب کاربری یک جلسه کنفرانسی رایگان را ایجاد کرد.   از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به، ضبط تماسها به مدت ۳۰ روز، محو کردن پس زمینه تصویر و اشتراک گذاری ارائه‌ها اشاره کرد.
 
 
Cisco WebEx

 
WebEx یک برنامه ویدیو کنفرانسی از دهه ۹۰ است که حق امتیاز آن در سال ۲۰۰۷ توسط Cisco خریداری شد. گرچه عمدتا به عنوان یک برنامه ویدیو کنفرانسی تجاری شناخته می‌شود اما، این برنامه دارای یک نسخه رایگان است که ارزش بررسی و استفاده را دارد. در این شرایط نسخه رایگان آن کمی تغییر کرده و می‌توان ۵۰ تا ۱۰۰ شرکت کننده را به تماس تصویری دعوت کرد و محدودیت ۴۰ دقیقه‌ای تماس‌ها را برداشته است.  
 
StarLeaf

 
اگر در یک شرکت نیستید، احتمالا تاکنون اسم این برنامه به گوشتان نرسیده است. این برنامه برای شرکت‌های بزرگ است و استفاده از ویژگی‌های برنامه هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت. با این حال این برنامه به دلیل شرایط کنونی(همه گیری ویروس کرونا) قوانین خود را تغییر داده و می‌توان به صورت رایگان از ویژگی‌های برنامه استفاده کرد. از ویژگی‌های این برنامه میتوان به حضور ۲۰ شرکت کننده و زمان ۴۶ دقیقه‌ای برای هر تماس اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.